Korte broeken in Cairns! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sander & Suus - WaarBenJij.nu Korte broeken in Cairns! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sander & Suus - WaarBenJij.nu

Korte broeken in Cairns!

Door: Sander & Suus

18 Mei 2011 | Australië, Cairns

Vanmorgen begonnen we de dag met een heerlijk, zelfgemaakt, ontbijtje in het YHA in Cairns. Een lekker bordje havermout (waar Suus al lang naar had uitgekeken) en toast.

Mooier dan dat: We konden eindelijk onze korte broek en t-shirtjes aan. Weg met de spijkerbroeken en dikke truien! Ondanks dat het wel bewolkt was, was het al behoorlijk warm. Het is hier ook vochtig maar daar gaven wij niks om, we hadden het in ieder geval niet meer koud!

Voordat we op pad gingen, hebben we ons bij de receptie ingesmeerd met zonnebrand, beschikbaar gesteld door het hostel. Ja, we moeten hier op de kleintjes letten ;) Ook hebben we bij de receptie een onderwatercamera voor morgen gereserveerd, dan gaan we namelijk snorkelen.

Vervolgens zijn we door Cairns gewandeld. Het valt ons op dat het hier echt totaal anders is dan de andere plaatsen waar we geweest zijn. Toeristisch, easy going en echt een strand sfeertje. Er is hier ook niet veel meer dan souvenirwinkeltjes, supermarktjes en ontelbaar veel kantoortjes waar je o.a. snorkeltours kan boeken (en die zich voordoen als een i maar ondertussen totaal niet onafhankelijk zijn). Dit laatste is ook meteen het probleem. Het aanbod in tours is zooo groot, dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Nou hebben we onze snorkeltour al vastgelegd (vanuit de auction in Melbourne) maar we wilden ook nog naar Cape Tribulation. We twijfelden alleen of we dat met een tour willen doen of over een paar dagen met de camper. Dus dat doe je dan? Naar je vrienden van de i! De mevrouw daar wist ons te vertellen dat je op eigen gelegenheid ongeveer net zo duur uit bent en je er met een tour natuurlijk een gids bij hebt waarvan je van alles leert. Goed, een tour dus. Maar dan is het nog de vraag welke van de 100. Ook hierbij heeft ze ons geweldig geholpen en we hebben meteen een tour voor vrijdag vastgelegd. Mooi, ook weer geregeld.

Tijd om te eten! Vanmorgen waren we al langs The Lagoon gewandeld. Dit is een groot, gratis zoutwater zwembad omdat je in de zee niet mag zwemmen ivm giftige kwallen. We hadden toen gezien dat daar overal gratis BBQ’s stonden. En aangezien het eindelijk weer was om buiten te eten, leek dat ons wel wat. We hebben wat boodschapjes gedaan bij de Woolworths en zijn aan het bakken gegaan. Ondertussen was het helaas gaan regenen maar gelukkig waren de BBQ’s overdekt. Om ervoor te zorgen dat we het ding niet schoon hoefden te maken achteraf, hadden we er eerst aluminiumfolie opgelegd. Sander heeft een eitje gebakken, Suus een maiskolf en allebei een hashbrown. Het was lekker maar vooral erg leuk!

Ondertussen was het nog veel harder gaan regenen dus zijn we even gaan internetten. Daarna was het nog steeds niet droog dus hebben we het grote, overdekte winkelcentrum van Cairns bezocht. Daar hebben we bij de budgetversie van Coles boodschappen gedaan voor vanavond en zijn terug gewandeld naar het hostel.

Omdat onze kleren vanuit de Outback tour echt heel vies waren, leek een wasje ons wel slim. Ging allemaal prima maar helaas werd de was er niet veel schoner op. Er hangt een mooi waslijntje maar met die regen heb je daar niks aan. Gevolg: heel onze kamer en badkamer hangen vol met natte was :)

Na gezellig wat spelletjes gespeeld te hebben in het hostel, zijn we gaan koken. Het leukste van zelf koken in een hostel, is dat je goed bij anderen in de pan kan kijken. Het is erg leuk om te zien wat anderen allemaal maken en het valt ons op dat er over het algemeen best gezond en uitgebreid gekookt wordt, zolang het maar in 1 pan past. Je moet hier tenslotte nog wel zelf afwassen en het aantal pitjes is beperkt.

Vanavond gaan we nog even onze spulletjes inpakken voor morgen want dan gaan we snorkelen. De weerberichten zijn heel wisselend dus duim maar voor mooi weer voor ons!

Uiteraard weer een paar fotootjes:

• 18 Mei 2011 - 11:15

Mariëll:

Nou,gelijk dit reisverslag ook maar gelezen!Mooie belevenissen en mooie foto`s!
    Geniet er maar lekker van!
    Liefs,Mariëll

• 18 Mei 2011 - 12:45

Marleen:

Zijn die hashbrowns van diezelfde 'hasjies' die we in de USA ook hadden?? Mjum mjum!!

• 18 Mei 2011 - 15:08

Ineke:

Wat een sjieke BBQ zie ik op de foto, het lijkt wel een Japanse bakplaat.
    Veel plezier met het snorkelen.
    groetjes uit veldhoven.

• 18 Mei 2011 - 16:02

Mam:

kijken jullie wl uit voor de haaien en kwallen ik zal duimen dat het mooi weer wordt met Stevie gaat het al wat beter xxxx

• 18 Mei 2011 - 16:15

Ankie & Maikel:

Lekker dat jullie van de lange broeken en dikke truien af zijn! Als nu de regen jullie ook met rust laat is het natuurlijk optimaal genieten! We duimen voor jullie :-)

We hadden een aanbieding van het VGZ voor Guus, 2e kaartje gratis, wij helemaal blij, maar het blijken tribunekaarten te zijn. Dus geen actie ondernomen.

Veel plezier met snorkelen!