Afscheid van ons Hippietje - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sander & Suus - WaarBenJij.nu Afscheid van ons Hippietje - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sander & Suus - WaarBenJij.nu

Afscheid van ons Hippietje

Door: Sander & Suus

02 Juni 2011 | Australië, Brisbane

Gisteravond moesten we inchecken voor onze eerste terugvlucht. De camping had ons free wifi beloofd maar deze bleek niet te werken. Uiteraard kwamen we hier pas achter toen de receptie al dicht was. Hmm, dan maar wachten tot morgenvroeg met inchecken en hopen dat we toch nog naast elkaar kunnen zitten!

De laatste nacht in de Hippie was erg regenachtig maar we hebben lekker geslapen. Wat zullen we het keiharde geluid van de regendruppels op het dak van het campertje gaan missen! Voor de laatste keer bevrijdt Sander ons door met zijn arm door het raampje de schuifdeur van buiten uit open te maken. Deze gaat van binnen uit namelijk niet open. Voor de laatste keer laden we onze spullen over en voor de laatste keer ontbijten we in de campkitchen (het regende nog steeds).

Na een lekker ontbijtje (de koffie hebben we weggegooid, krijgen die instanttroep niet meer weg na 5 weken) zijn we naar de lokale YHA gereden. We hebben daar op ons allervriendelijkst aan de meneer bij de receptie gevraagd of we daar mochten internetten, ondanks dat we er niet verbleven waren. Gelukkig was dat geen probleem en konden wij mooi inchecken voor de vlucht.

We hadden gelezen dat er ergens een farmers market zou zijn en daar wilden we wel even gaan kijken. Er was een gigantisch parkeerterrein wat bomvol stond, dat beloofde wat! Het marktje zelf was echter heel klein, een kraampje of 20, maar wel leuk om overheen te wandelen. Het grappige was dat je de toeristen er heel makkelijk uitpikte: wij liepen op ons slippers door de modder, de locals droegen laarzen. Die waren beter voorbereid!

Vervolgens zijn we naar Cape Byron met bijbehorende vuurtoren gereden en het laatste stuk hebben we gelopen. We hadden hierbij prachtige uitzichten op de stranden en op Byron Bay. Vanuit de lighthouse zijn we naar het meest oostelijke puntje van Australië gelopen. Daar hebben we ons door een Japanner op de foto laten zetten, toen het ineens keihard begon te regenen. Het leuke aan de buien hier: ze komen zonder waarschuwing en het komt ook meteen met bakken tegelijk uit de lucht vallen. Helemaal doorweekt zijn we terug gewandeld naar onze Hippie. We hebben bij een bakker nog wat verse broodjes gehaald voor de lunch en zijn naar de snelweg vertrokken.

Aan het einde van de middag, zouden we onze vriend Hippie moeten inleveren. Het probleem was dat het nog een grote bende was. Er moest dus nog even flink opgeruimd worden. We wilden alle koffers en andere spullen eruit halen zodat we alles netjes konden maken. Omdat het op de camping keihard regende en ook de grond heel nat was, hadden we dat daar niet kunnen doen. We gingen langs de snelweg dus op zoek naar een picknickarea met overdekte tafels, waar wij onze spulletjes even droog konden neerzetten. Bij de tweede hadden we prijs! We hebben heel de Hippie uitgeruimd (wat een hoop zooi hebben wij bij ons!!), van het bed weer een bankje gemaakt en vervolgens alles weer ingeruimd. Ook hebben we alles nog even provisorisch gepoetst met een keukenpapiertje. We zijn een klein uurtje bezig geweest maar toen was Hippie wel helemaal spik en span!

Na nog eventjes rijden, kwamen we aan in Brisbane. We hadden het idee om eerst onze spullen te droppen bij de YHA (waar we vanavond slapen) en dan pas naar Apollo te rijden. Dat was makkelijker gezegd dan gedaan. De zoektocht naar de YHA was behoorlijk problematisch. We hadden (nog steeds) geen navigatie en alleen een globaal kaartje waar alleen de grote straten op stonden. Bovendien was het bijna allemaal een richtingsverkeer en hartstikke druk op de weg. Na veel stress, een kleine ruzie en een paar keer verkeerd rijden, konden we inchecken bij de YHA. Dat wil zeggen: we hebben de tassen in de kamer gegooid en zijn terug gerend naar Hippie, die stond namelijk illegaal geparkeerd.

De tocht naar Apollo, inclusief het voltanken van Hippie, verliep gelukkig wat soepeler aangezien het meisje van de YHA voor ons een printje had gemaakt met routebeschrijving. We parkeren onze vriend, nemen afscheid (tranen met tuiten ;)) en bedanken Hippie voor de fijne twee weken. We hebben het echt geweldig gehad en gelukkig geen vervelende dingen meegemaakt maar 2631 veilige kilometers gereden. Geen pech onderweg en geen roadkills gehad. Die laatste hebben we trouwens wel veel gezien, waaronder gigantische kangoeroes die dood langs de weg lagen maar die nog zo in tact waren dat ze wel nep leken. Erg indrukwekkend.

Het meisje van Apollo zei alleen maar ‘no worries, no worries’. Kortom; alles was prima in orde, we konden Hippie daar achterlaten en ze wees ons ook nog het treinstation om terug naar het centrum van Brisbane te komen. Scheelt weer centen voor een taxi. Wat ze bij Apollo nog niet weten, is dat wij nog een cadeautje hebben achtergelaten voor de volgende bewoners. Het cdtje wat we aan het begin van onze camperreis hebben gemaakt, hebben we erin laten zitten. We hebben hem zo ingesteld dat wanneer je de cd opstart, je keihard ‘sex met die kale’ van de Lawineboys te horen krijgt. Dat zullen ze leuk vinden!

Na een relaxte treinreis, hebben we nog wat boodschapjes gedaan. Sander heeft het voor elkaar gekregen om weer aanmaaksap te kopen zonder dit in de gaten te hebben. Tot hij het dronk uiteraard. Het mooiste is dat hij meteen drie pakjes gekocht heeft…Meneer had dorst! Mooi, hij kan nu 6 liter sap maken! Dat moet genoeg zijn voor nog 1 dag vakantie :)

We zijn nog wat door de buurt gewandeld op zoek naar een restaurantje maar er zat niet echt iets voor ons bij. Naast de YHA zit ook een eettentje dus we besloten daar eens te kijken. We hebben er echt heerlijk gegeten en kregen ook nog een gratis bier omdat we YHA member zijn.

Het meisje van de receptie van de YHA heeft ons met une zwaar Frans accent nog ingeboekt voor de airportshuttle voor morgen en heeft ons wat tips gegeven om de hoogtepunten van Brisbane in 1 dag te zien. Overigens is dit een supernieuw YHA, alles is heel netjes, luxe en groot. Zometeen is het hier movienight en dan begint ons laatste nachtje Down Under! We moeten nog even onze blikken XXXX Gold (bier) opmaken en de tassen vliegtuigproof inpakken en dan komt het einde toch echt in zicht :(

Foto's:

• 02 Juni 2011 - 10:45

Door:

Hallo, het is bijna zover voor jullie, maar ook voor ons houd het dan op, het was leuk om jullie met jullie verhalen en foto´s een beetje te volgen, nog een paar fijne dagen en een goede reis terug naar Nederland, groetjes van ons allemaal uit Bladel

• 02 Juni 2011 - 11:46

Bep:

Heey,

Wat was het leuk om met jullie mee te reizen daar down under. Bedankt voor de mooie verhalen en de prachtige foto's.
    Nog hele fijne dagen en een goede terugreis gewenst.

groetjes uit de Varendonk.

• 02 Juni 2011 - 15:40

Mam:

jammer voor jullie dat de vakantie voorbij is. Ik ben blij dat alles zo goed gegaan is nu nog een fijne vlucht terug. tot zondag xxxx

• 03 Juni 2011 - 07:05

Ankie & Maikel:

Haha, weer aanmaaklimode kopen én puur drinken, geweldig toch?! ;-) Hopelijk hebben jullie een goede en fijne laatste nacht gehad, zodat jullie fit zijn voor de lange terugreis. Have fun tijdens jullie overstap in Kuala Lumpur en we zien jullie graag weer snel in V-town! :-)

Liefs!

• 05 Juni 2011 - 09:45

Marlou:

Ik heb even jullie verslagen bijgelezen van de laatste dagen, en zie dat jullie vandaag weer thuiskomen. Het was keileuk om jullie te volgen. Nu de herinneringen koesteren! Hopelijk is het ook weer fijn om thuis te zijn.