Bodyboarders Paradise - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Sander & Suus - WaarBenJij.nu Bodyboarders Paradise - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Sander & Suus - WaarBenJij.nu

Bodyboarders Paradise

Door: Sander & Suus

31 Mei 2011 | Australië, Surfers Paradise

Ondanks dat het gisteravond en vannacht flink heeft geregend en geonweerd, hebben wij heerlijk geslapen. Vanmorgen weer lekker op ons gemakje ontbeten want we hoefden nergens heen. We hadden besloten hier lekker nog een dagje te blijven en vanavond ook weer te overnachten. Hippie zou dus ook een dagje rust hebben.

Na een koffietje zijn we vanaf het caravanpark over het strand naar het centrum van Surfers Paradise gelopen. Omdat het nog te koud was om op het strand te gaan liggen, hebben we wat winkeltjes bezocht en gewoon een beetje rondgewandeld. Uiteindelijk zijn we toch naar het strand gegaan en hebben lekker meloen gegeten die we zojuist bij de Woollies gekocht hadden.

We zijn er tijdens deze vakantie achter gekomen dat ze hier in Australie moeite hebben met het voorspellen van het weer. Gisteren zou het gaan regenen maar hebben we lekker in de zon op het strand gelegen. Vandaag zou het de hele dag zonnig zijn maar ondertussen lagen wij te bibberen door de harde wind. Toen het uiteindelijk ook begon te regenen, zijn we maar afgetaaid.

We zijn lekker gaan lunchen bij Pancake Paradise. Daar hebben we ons bomvol gegeten aan heerlijke pancakes met maple siroop en opgeklopte boter. Heel gezond! ;) Toen we naar buiten liepen, hadden we het gevoel dat we de rest van de vakantie niet meer hoeven te eten.

Na de lunch zijn we, wederom over het strand, terug gewandeld naar de camping. Ondertussen werd de lucht steeds donkerder (bijna zwart!) en zagen we in de verte al wat bliksem. Dat werd opschieten want we hadden nog iets op het programma staan voor vandaag: Bodyboarden!

Op de camping ging Sander andere lenzen in doen en Suus ging ondertussen een bodyboard huren bij de receptie. Ze kreeg een mooie roze. Daarna zijn we snel naar het strand gelopen want de lucht werd steeds donkerder. Op zoek naar de vlaggetjes! Hier in Australie mag je alleen maar tussen de rood/gele vlaggetjes zwemmen want dat zijn de stukken die door de lifeguards in de gaten gehouden worden.

Suus ging als eerste het water in en tot haar verbazing was het totaal niet koud. Mooi meegenomen dus! Ze probeerde diep het water in te komen om wat hoge golven te pakken maar de stroming en de golven waren zo sterk, dat dat een behoorlijke uitdaging was. Uiteindelijk toch maar in een golf gesprongen en het was gaaf! Na een paar keer ging Sander. Ook hij vond het erg gaaf. Het was wel even oefenen. We gingen vaker over de kop en hebben flink wat klappen van board gehad. Suus is een keer of drie d’r broekje verloren en we zijn flink ‘gescrubd’ door het zand. We wisselden steeds af en het ging steeds beter. Ondertussen begon het keihard te regenen maar ja, wij waren toch al nat. Wel werden de golven ook steeds hoger en heftiger. We hebben golven gehad die een meter hoger waren dan dat wij lang zijn! Door de stroming dreven we wel steeds ver af waardoor we steeds terug naar de vlaggetjes moesten.

Na ongeveer 2 uur, liters zout water in de mond, neus en oren, heel wat blauwe plekken en veel zand in de zwembroeken en een flinke onweersbui, werd het tijd om terug te gaan naar de camping om het board in te leveren. Precies op dat moment begon ook de lifeguard zijn spullen op te ruimen. Hij vond het stoer van ons dat we ondanks de kou zo fanatiek bezig waren geweest. Hij had het ook erg leuk gevonden om naar ons te kijken. Dat geloven wij goed met dat gestuntel van ons. Hij heeft zich waarschijnlijk rot gelachen en groot gelijk ook. Maakt niet uit, wij hebben ontzettend veel lol gehad en denken erover om morgen misschien wel nog een keer te gaan!

Het bewijs:

• 31 Mei 2011 - 10:55

Kimmy:

wat een gave foto's toch allemaal...ik ben echt jaloers :)

geniet er nog van want het is zo weer voorbij!

• 31 Mei 2011 - 11:57

Mam:

Bedankt voor de kaart hij is vandaag bezorgd. Nog een paar dagen geniet er nog maar van xxxx

• 31 Mei 2011 - 14:20

Maria:

Jullie zijn echt wel stoer.
    Veel plezier nog.
    We zullen jullie missen met Hemelvaart.

Groetjes Maria

• 31 Mei 2011 - 17:25

Simone:

We gaan jullie hartstikke missen met Hemelvaart! En zijn natuurlijk ook stikjaloers; wat een ervaringen! Nog veel plezier. Groetjes, ook namens Ron en Michiel

• 31 Mei 2011 - 18:14

Ankie & Maikel:

Wat een bikkels zijn jullie! Ik hoop dat Suus ook na de 3e keer haar broekje heeft terug gevonden, anders had die lifeguard nog harder kunnen lachen ;-) Hebben jullie de bijna zwarte lucht wel vastgelegd met de camera? Want ondanks dat je er minder van geniet dan een strak blauwe lucht, levert het wel mooie plaatjes op! Veel plezier als jullie nog een keer gaan bodyboarden :-)

Liefs!

• 31 Mei 2011 - 20:10

Ineke:

Die zee ziet er lekker uit, ik zou er zo wel bij willen springen.Heerlijk ontspannen.
    Kan ik wel gebruiken, het is een en al stress op school. Er moet nog zoveel gebeuren en er is te weinig tijd.