Whitsunday Islands - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sander & Suus - WaarBenJij.nu Whitsunday Islands - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sander & Suus - WaarBenJij.nu

Whitsunday Islands

Door: Sander & Suus

Blijf op de hoogte en volg Sander & Suus

25 Mei 2011 | Australië, Sydney

(Omdat we een aantal dagen geen internet hadden, zijn er vier verslagen tegelijk geplaatst, dit is nummer 2)

Vandaag zijn wij in het paradijs geweest…Maar laten we beginnen bij het begin.

Vanmorgen werden we om 07.20 bij de camping opgepikt door de bus van Mantaray Tours. Met deze organisatie zouden we vandaag de Whitsunday Islands bezoeken. We hadden geluk met het weer, geen wolkje aan de lucht! Het was wel wat koud maar tenslotte ook nog erg vroeg.

Aangekomen in de haven van Airlie Beach konden we meteen plaatsnemen op de boot. Deze was een stuk kleiner dan de boot in Cairns maar dat wisten we en was geen enkel probleem. Het was behoorlijk druk met gasten, later bleek dat ze twee boten hadden samengevoegd omdat ze allebei niet vol zaten.

We kregen weer veiligheidsinstructies en het mooie was, dat hier precies dezelfde grap gemaakt werd als op de boot in Cairns: Als we zinken en je durft niet te springen door hoogtevrees, wacht dan even want het water komt vanzelf dichterbij…

Tijd om te gaan varen. Ondanks dat het weer een stuk beter was dan de vorige keer, ging de boot toch flink te keer. Gelukkig geen zieke mensen gezien dit keer. We hebben een flink stuk gevaren waarbij we al wat eilanden gepasseerd zijn. Prachtige uitzichten met felblauw water. Uiteindelijk was het tijd voor de eerste stop; The lookout point. De boot zelf kon niet dicht bij de kust komen dus werden we met een klein bootje in groepjes naar het strand gebracht. Omdat het water nogal tekeer ging, was dit een flinke uitdaging en heeft niemand het droog gehouden.

Op het strand hebben we een klein wandelingetje door het regenwoud gemaakt voordat we bij de Lookout kwamen. In een woord: WOW! We keken uit op witte stranden met prachtig blauw water. Het was echt ongelooflijk mooi. De boot zou ons aan de andere kant van het eiland ophalen dus we hebben ook nog even over die prachtige stranden gelopen voordat we weer op ons kleine bootje naar de grote boot tuften.

Na weer een stuk gevaren te hebben, kwamen we aan bij Whitehaven Beach: Nog meer WOW! Dit strand heeft schijnbaar het witste zand van heel de Whitsunday’s en ook hier is het water prachtig. We mochten hier ongeveer 5 kwartier blijven. We hebben wat gezwommen en in de zon gelegen. Maar vooral hebben we genoten van het prachtige uitzicht. Het was gewoon zonde om je ogen dicht te doen! Het is overigens verboden om zand mee te nemen vanaf dit strand. Toen we terug op het kleine bootje gingen, moesten we zelfs onze slippers afspoelen!

Terug op de boot kregen we een heerlijke lunch. Echt goed verzorgd, we hebben ons buikje rond gegeten. Na een klein stukje varen, was het tijd voor actie, we gingen snorkelen! We trokken onze stingersuits weer aan (het seizoen is schijnbaar al voorbij maar ze houden je ook lekker warm) en sprongen in het koude water. Een van de mannen van de boot, gooide boot het water waar tientallen vissen op af kwamen, waaronder een grote Napoleon vis. Hij maakte er een sport van om het brood zo dicht mogelijk bij je hoofd te gooien zodat alle vissen rond je snorkelmasker kwamen zwemmen. De vissen waren dan ook totaal niet onder de indruk van ons, wij des te meer van hen. Het water was hier een stuk rustiger dan in Cairns waardoor we 1,5 uur op ons gemakje hebben kunnen snorkelen en genieten. Toen was het voor ons ook wel tijd om terug aan boord te gaan, we hadden het allebei ijskoud. Eenmaal terug in de haven, stond de bus weer te wachten die ons vervolgens netjes terug naar de camping bracht.

Nog steeds ijskoud zijn we op de camping meteen gaan douchen. Terug bij onze Hippie zat er visite: Een Possum (als Suus d’r kennis van de Australische fauna klopt). Hij bleef eerst wat schuw in de boom (ongeveer 2m van de camper vandaan) zitten maar toen we wat havermout strooide, kwam hij gezellig zitten eten.

We hebben gegeten in de campkitchen en zitten nu, nog steeds koud en bovendien erg moe, in ons campertje. We gaan vroeg slapen want voor morgen staat er een lange reisdag op de planning dus we willen vroeg slapen.

Wat foto's van al dit moois:

• 27 Mei 2011 - 09:36

Wendy:

Prachtige plaatjes... mooie herinneringen....Wat un bofkonten zijn jullie.

• 30 Mei 2011 - 11:57

Juutje!!:

In een woord: WOOWWWW!!
    Ik ben nu al een aantal weken jullie verhalen aan het volgen en wat een feest is dat!

Geniet er nog even lekker van!

xxx Juut