The Grampians - Reisverslag uit Halls Gap, Australië van Sander & Suus - WaarBenJij.nu The Grampians - Reisverslag uit Halls Gap, Australië van Sander & Suus - WaarBenJij.nu

The Grampians

Door: Sander & Suus

Blijf op de hoogte en volg Sander & Suus

08 Mei 2011 | Australië, Halls Gap

Na het schrijven van het verslag gisterenavond, zijn we nog een hele tijd bezig geweest. Sander heeft geprobeerd de navigatie aan de praat te krijgen (zonder succes helaas, de kaarten doen het wel maar zijn niet geschikt om routes te berekenen) en Suus heeft lekker bij het haardvuur zitten lezen.

Na een heerlijk nachtje geslapen te hebben in ons Eco hostel, hebben we ontbeten en nog een wandelingetje rondom het hostel gemaakt. Deze keer helaas geen kangoeroes. Bij het uitchecken heeft de vriendelijke meneer van de receptie voor ons het hostel voor de komende nacht geboekt: Port Fairy.

Op naar de i! De ‘i’ staat voor Tourist Information, onze nieuwe beste vrienden. In ieder redelijk groot dorpje of stad, zijn ze te vinden. Zeker nu we geen navigatie hebben, zijn ze van grote waarde aangezien we gratis kaarten krijgen en ze ons ook nog precies vertellen hoe we moeten rijden! Goed, bij de i vertelden we de mevrouw dat we rond 16.00 in Port Fairy wilden zijn maar de ochtend nog graag een wandeling wilden maken in Halls Gap. Geen probleem, ze wees ons de meest geschikte wandeling en we gingen op pad.

Meteen bij de start van de wandeling lagen kangoeroe, lekker in het zonnetje. Verderop nog een hele bups. Aan kangoeroes wederom geen gebrek. We hebben heerlijk gewandeld (en af en toe geklommen) en hebben onderweg prachtige uitzichten gehad. In totaal zijn we 2 uurtjes onderweg geweest. We hadden nog wat tijd over voordat we moesten vertrekken dus hebben nog een kleine wandeling gemaakt. Deze wandeling was een tip van mensen uit ons hostel omdat je onderweg echt heel veel kangoeroes zou zien. En ze hadden gelijk. We hebben ze niet geteld maar het waren er ongeveer 70!

Na op een benkske ons broodje te hebben gegeten, zijn we aangereden naar Port Fairy. Een ritje van ongeveer 2 uur. Ook hier zijn we meteen weer naar de i gereden. Vervolgens naar ons YHA. Dit hostel is gevestigd in een monumentaal pand met de monumentale verf nog op de kozijnen, het meeste is afgebladderd. Het is eigenlijk een beetje oude meuk maar alles is schoon en de dame bij de receptie erg vriendelijk. Prima dus. Het is wel grappig want alle YHA’s (tot nu toe) zijn heel anders. Ieder hostel heeft zijn eigen sfeertje en bijbehorende figuren die er rond lopen (die van vandaag zijn een beetje vaag…)

Omdat het nog licht was (en niet lang meer zou zijn), hebben we onze koffers gedropt en zijn richting het strand gelopen. KOUD!!! Het is hier herfst en we moesten allebei meteen denken aan herfst aan de Noordzee in Nederland. En dat terwijl we hebben gehoord dat het bij jullie 28 graden is…

Het water van de zee is hier superhelder en de golven zijn erg hoog. We hebben ook hier weer een mooie wandeling gemaakt en zijn onderweg onze eerste wallaby’s (een soort kleine kangoeroe) gezien. Toen het donker begon te worden, zijn we naar de supermarkt gelopen. Brood en sap voor morgen gekocht (we smeren iedere dag onze eigen boterhammen ipv dat we ergens gaan lunchen. Hollanders he ;)) en toen nog een pizzaatje gegeten in een uitgestorven restaurant. Volgens de mevrouw van de pizzeria was het hier in de herfst altijd zo rustig. En rustig is het zeker, op de weg terug naar het hostel zijn we ongeveer niemand tegen gekomen.

Vanavond gaan we vroeg slapen want we willen morgen vroeg op. De Great Ocean Road staat op de planning en onze volgende bestemming (Lorne) is 4 uur rijden zonder te stoppen. En aangezien we verwachten veel te stoppen, zetten we de wekker lekker vroeg!

En voor de mama’s: Fijne moederdag!!

Zoals beloofd, zouden we nog foto’s uploaden. Helaas is het internet hier heeel traag dus jullie krijgen alleen de foto's van onze laatste dag in Sydney. De rest volgt!

• 08 Mei 2011 - 11:17

Cindy Penders:

Heerlijk om elke keer weer jullie verhalen te lezen. Keep on enjoying!!!

• 08 Mei 2011 - 12:33

Sandra Beks:

Heerlijk... kan dit jaar niet op vakantie door de verhuizing en het opknappen van het huis. Op deze manier maak ik toch een verre trip mee. Ik word er helemaal b blij van, die reisverhalen.
    Geniet er nog van daar!

X Sandra

• 08 Mei 2011 - 19:28

Ineke:

vandaag genoten van moederdag, eerst bij oma op de koffie en daarna bij bomma. Bij bomma binnen gezeten ivm de hitte.
    Ik heb mooie bloemen binnen in de vazen en mooie bloemen buiten in de bakken. Ben goed verwend door mijn kinders. Groeten en houd je haaks.

• 08 Mei 2011 - 19:54

Simone:

Leuk om te lezen, jullie verhalen benieuwd naar het vervolg. Van Ron moet je aan de mensen vragen of ze Andre Rieu kennen. En ook de groeten van Michiel.

• 09 Mei 2011 - 05:42

Ankie & Maikel:

Klinkt als een heerlijke dag! Jullie snappen natuurlijk wel dat wij die kangaroes ook willen zien!!!! ;-) Bij de volgende serie foto's...*please* ?!

Liefs!

• 09 Mei 2011 - 07:03

Marjolein:

Hey mate!
    Heb net het verslag samen met Monique gelezen (onze tweede afvaller dit jaar;-), zeheeft groot gelijk hoor!), in afwachting op de masseuse(!?).
    Helaas kunnen wij hier de foto's niet aan, zijn erg benieuwd naar al die kangaroe's. Zo, het is 9 uur en de eerste klanten staan al voor de deur maw wij houden de economie wel draaiende hoor!
    Have fun!

• 09 Mei 2011 - 13:55

Sandra Beks:

Mis mijn nieuwe reis-portie voor vandaag :(
    Hahahah, of ben ik nou een verwend nest?

• 09 Mei 2011 - 17:10

Rob En Anja:

Hoi Suus en Sander,

Ik heb gisteren al jullie verhalen zitten lezen,( net terug van onze week vakantie)

Helemaal leuk. Oma had al verteld dat ze ook geniet van de mailtjes van jullie. Echt heel erg leuk om iedereen zo op de hoogte te houden.

Wij wensen jullie nog heel veel plezier
    groetjes
    Rob en Anja

• 10 Mei 2011 - 23:23

Rina:

te gek toch he dat jullie dit allemaal meemaken en ons zo leuk mee laten genieten.ik lees het als 'n vervolg roman waarvan ik de spelers persoonlijk ken.groetjes uit 'n mooi droog en warm limburg.