Links rijden! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Sander & Suus - WaarBenJij.nu Links rijden! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Sander & Suus - WaarBenJij.nu

Links rijden!

Door: Sander & Suus

07 Mei 2011 | Australië, Adelaide

Vandaag was de grote dag, we gaan links rijden! Vanmorgen hebben we genoten van het continental breakfast in de YHA in Adelaide. Dat houdt in dat je 2 boterhammen krijgt, een doosje cornflakes en een pakje melk. Vervolgens ga je naar de keuken (super groot met ongeveer 6 keukenblokken, gigantische koelkasten waar de gasten hun eigen eten bewaren etc) om daar zelf je brood te toasten, je cornflakes door de melk te roeren en koffie te zetten. Daarna wel graag even zelf afwassen! Hartstikke leuk allemaal en ook nog super handig. Ook moesten we voor het uitchecken nog even ons beddengoed afhalen en in de wasmand doen. Hoe leuk :)

Goed, op naar Hertz. Toevallig (was echt niet gepland!) lag deze om de hoek van ons hostel. Ideaal dus. We kregen de witte Toyota Corolla (voor Maikel: Loopt als een naaimachientje!) zonder problemen mee en werden langzaamaan een beetje zenuwachtig. Achteraf nergens voor nodig want Sander bleek een natuurtalent! Het was ff goed opletten af en toe maar eigenlijk ging het zonder problemen. Het vervelende was wel dat onze navigatie het niet deed. Deze hebben we van thuis meegenomen (uiteraard wel met kaarten van Australië) omdat het huren van zo’n ding onbetaalbaar is. Maar goed, we waren dus aangewezen op een kopietje van een kaart die we van de dame van Hertz hadden meegekregen.

Na ongeveer 6 uur rijden (zonder ook maar een keer verkeerd te rijden!), kwamen we aan in Halls Gap, een dorpje in natuurpark The Grampians. Het was ondertussen een uur of half 5 (de klok weer een half uur verzet) en al bijna donker. Omdat rijden in het donker sterk wordt afgeraden, waren we net op tijd. Al snel vonden we ons geboekte YHA hostel. En deze zag er super uit! Het is een eco hotel en ligt midden in de natuur. Het is hier herfst dus veel bomen zijn mooi verkleurd. De receptie was gesloten maar onze sleutel lag netjes klaar. We hebben onze spullen op de kamer gedropt en zijn buiten een stukje gaan lopen (dikke trui aan want het is hier maar een graad of 10). Binnen twee minuten hadden we onze eerste verrassing; Een kangaroe! Twee seconden later zagen we er nog zes! En dat maar 30 meter van ons hostel vandaan. We konden erg dichtbij komen, ze waren niet echt onder de indruk. Wij wel!

Uiteraard moest er ook nog gegeten worden en we moesten nog boodschapjes doen voor het ontbijt en de lunch van morgen. We zijn dus maar gewoon begonnen met lopen in de hoop ergens een restaurant/supermarkt tegen te komen. Na ongeveer een kilometer (en nog 20 kangaroes gezien te hebben) hadden we geluk! We hebben een fles jus d’orange en wat broodjes voor morgen gekocht. Daarna hebben we bij de lokale cafetaria wat gegeten; Suus frietjes en Sander fish and chips. Lekker gezond dus :)

Nu zitten we in de keuken van ons YHA dit verslagje te schrijven. Naast ons zitten Fransen die buiten aan het BBQen zijn. Aan de andere kant is een man aan het koken en ondertussen de tafel aan het dekken voor 4 personen. Het is dus erg gezellig hier!

Helaas hebben we vandaag geen tijd om foto’s te plaatsen (deze houden jullie tegoed!) want we gaan nog even lekker bij de open haard zitten om een mooie wandeling voor morgen uit te zoeken en om alvast een accommodatie voor morgennacht te boeken!

Fijn weekend voor jullie allemaal!

• 07 Mei 2011 - 09:57

Ineke:

Heeeeel hartelijk bedankt voor de prachtige moederdagbloemen. Wat een leuke verrassing! SUPER!!!!
    Alweer genoten van jullie verhaal, het lijkt wel of we er een beetje bij zijn. Ga zo door, wij kijken naar de verhalen uit.
    Veel liefs, Ineke

• 07 Mei 2011 - 09:57

Mam:

Ik krijg ook zin op vakantie te gaan maar dat zal wel volgend jaar worden (heb nog geen vakantiedagen) Kennen ze daar ook moederdag?. Ben net naar Coppelmans geweest voor oma een tomatenplant gekocht haar plantjes doen het niet echt ik hoop dat ze dit niet voor morgen leest. Fijn dat alles zo goed gaat maar dat is jullie wel toevertrouwd tot de volgende keer en heel veel xxxxxx

• 07 Mei 2011 - 10:11

Bep:

Het zijn weer twee mooie verhalen en net wat Ineke schrijft lijkt het wel of wij ook Down Under zijn. Fijn dat het allemaal goed verloopt.
    Kijken uit naar de volgende foto's.
    Groetjes uit de Varendonk.
    Bye Bye

• 07 Mei 2011 - 12:18

Door:

Hallo, ik sluit me helemaal aan bij de vorige reactie´s, leuk om jullie zo te kunnen volgen, groetjes uit een vandaag zeer warm Bladel

• 07 Mei 2011 - 14:06

Toon:

Hoi S&S ik heb jullie verhalen en foto's gedownload en geprint, zodat we jullie reis ook aan oma en bomma kunnen doorgeven.
    Nog veeeeeeeeeeeeel plezier en geniet van de reis.

• 07 Mei 2011 - 18:41

Ankie & Maikel:

Weer een mooi verslag saampjes!
    En een Toyota rijdt altijd lekker hoor ;-)
    We zijn erg benieuwd naar de volgende foto's (en verslagen natuurlijk)