Van de regen in de drup... - Reisverslag uit Townsville, Australië van Sander & Suus - WaarBenJij.nu Van de regen in de drup... - Reisverslag uit Townsville, Australië van Sander & Suus - WaarBenJij.nu

Van de regen in de drup...

Door: Sander & Suus

23 Mei 2011 | Australië, Townsville

Gisteravond zijn we, na nog even gelezen te hebben, rond 20.00 gaan slapen. Vanmorgen werden we rond 8 uur wakker. Wow, de klok rond! Ach, we zullen het wel nodig gehad hebben na al dat vroege opstaan en drukke dagen.

De nacht was niet ideaal. Het werd superheet (het is hier sowieso erg warm ondanks de regen) en benauwd binnen. Een raampje open zetten was niet echt een succes aangezien het de hele nacht keihard heeft geregend. Dat was vooral vervelend toen we midden in de nacht door de stromende regen naar het toilet moesten rennen. Ondanks alles, hebben we toch best goed geslapen.

Goed, vanmorgen stonden we dus weer op met regen. Tijdens een heel klein droog moment, hebben we ontbeten in onze campingstoeltjes. Meteen daarna zijn we vertrokken en onderweg begon het eigenlijk meteen weer te regenen.

In Ingham (nog steeds regen) zijn we even naar de McDonalds geweest. We hadden zin in koffie, iets lekkers en moesten natuurlijk ons verslag nog online zetten. Zo gezegd, zo gedaan.

Na Ingham begon zowaar de zon heel voorzichtig te schijnen! Omdat we nog steeds voorlopen op schema, kunnen we rustig aan doen en hadden nog niet echt een einddoel voor vandaag bepaald. We besloten naar Townsville te rijden en daar verdere plannen te maken.

In Townsville wilden we naar de i om te informeren voor een Whitsunday tour. Deze hebben we nog niet gereserveerd en willen we wel ergens in de komende dagen gaan doen. Na lang gezocht te hebben, bleek de i dicht te zijn. Deze was op zondag maar tot 13.00 open en dat in de 1 na grootste stad van Queensland terwijl ze in ieder gehucht gewoon tot 17.00 open zijn op zondag.

Omdat het weer nog steeds wel goed was, zijn we naar “The Strand” gereden. Dit is dus echt het strand. Waarom het zo heet en niet the beach, geen idee! We hebben gezellig aan zee geluncht met yoghurt en cornflakes uit onze koelbox. Ondertussen hebben we mbv de Lonely Planet en de ANWB reisgids gekeken wat het beste plan zou zijn. Omdat het weer hier nog steeds goed was (wel bewolkt maar iig droog!) was de keuze echter snel gemaakt; we blijven gewoon lekker in Townsville! Er zou een camping direct aan het strand zijn dus daar zijn we heen gereden en die hadden nog wel plaats voor onze gezellige Hippie.

We hebben de camper geparkeerd, hebben de stoeltjes neergezet, waslijntje opgehangen voor al onze klamme spullen vanuit Mission Beach en zijn lekker gaan zitten. (E-) Boekje gelezen, biertje erbij en vakantie vieren! In de boom tegenover onze camper zitten ongeveer 30 Lorikees (een soort gekleurde parkieten, erg mooi!) dus er was genoeg te zien.

Na nog een strandwandeling hebben we in de gezamenlijke keuken gegeten. Deze is hier nog luxer dan gisteren; Broodrooster, magnetron, waterkoker, uiteraard een BBQ, gasbranders en zelfs een koelkast en diepvries! Het mooie is dat wij steeds de goedkopere campings uitkiezen!

Ondertussen zitten we weer knus in ons campertje. Lekker buiten zitten is niet echt een optie omdat het ondertussen weer zachtjes is gaan regenen en omdat je echt lek geprikt wordt door de muggen. En omdat het hier zo vroeg donker is, gaan we proberen ons ritme een beetje aan te passen. Vroeg slapen, vroeg opstaan. We liggen er dus vanavond weer lekker vroeg in!

Een linkje met foto's:

Ps. Omdat we gisterenavond geen internet hadden, hebben we de verslagen van zondag en maandag tegelijk geplaatst.

• 23 Mei 2011 - 11:13

Marjolein:

Hey mate!

Ha ha gave camper!!!! Moet erg lachen om die poppenhuisfoto!
    Ooit van Abel Tasman gehoord? Ned. ond.reiziger die Australie oa op de kaart heeft gezet (Zou Toon zeggen). Wellicht dat Strand van hem afkomt, kan mij herinneren dat er zo nog wel meer (plaats)namen waren die je terug kon leiden.
    Maar tot zover mijn hulplijn.
    Net 2de dag EHBS afgerond, erg leuk weer!!! En tja hier wel zon..zal wat die kant op sturen!

• 23 Mei 2011 - 23:58

Rina:

nou mijn overbuurtjes zijn 'n stuk minder minder knap maar misschien ook wel minder lawaaierig.