Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Sander & Suus - WaarBenJij.nu Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Sander & Suus - WaarBenJij.nu

Byron Bay

Door: Sander & Suus

Blijf op de hoogte en volg Sander & Suus

01 Juni 2011 | Australië, Byron Bay

Gisterenavond hebben we nog gezellig in de camp kitchen gezeten en daarna nog in ons Hippietje zitten lezen. De onweer had ondertussen plaats gemaakt voor een flinke wind. Het ging zo tekeer dat heel ons campertje heen en weer schudde. Ook zit deze camping weer heel dicht bij de zee die we vanuit de Hippie goed kunnen horen.

Opeens hoorden we buiten ineens allemaal geschreeuw en gebonk. Toen we voorzichtig een stuk zeil (wat ons gordijntje moet voorstellen) opzij schoven, zagen we dat onze overburen flinke ruzie hadden waarbij zij liep te vloeken en hij ondertussen tegen de auto aanschopte. Daarna ging een van de twee er met piepende banden in de auto vandoor. We hebben de auto niet meer terug gezien, ook vanmorgen niet.

Het heeft de hele nacht geregend en vanmorgen ook nog. Na ons opgefrist te hebben in het doucheblok met muziek (hebben we al vaker gehad, is erg gezellig!) was het tijd voor ons gebruikelijke ontbijt van cornflakes en geroosterd oud brood. Helaas konden we dus niet in onze eigen stoeltjes ontbijten dus dat hebben we snel even in de kitchen gedaan, nadat we bij de receptie nog even melk en brood hadden gekocht (we waren gisteren vergeten om ontbijtboodschappen te doen). Tijd om te gaan!

Het doel voor vandaag was Byron Bay. Van twee Nederlandse meisjes die we op de camping in Surfers Paradise hadden ontmoet, hadden we de tip gekregen om ook zeker even naar Nimbin te gaan, dat was tenslotte toch in de buurt van Byron. Zo gezegd, zo gedaan. We waren al een beetje voorbereid op Nimbin maar hebben toch met open mond rondgelopen. Dit dorpje is een echt hippie dorpje. Ongeveer iedereen die hier rondloopt is stoned of dronken. Er wordt hier volop gedeald. In de winkels worden zogenaamde ‘relaxing herbs’ verkocht maar op straat kregen wij gewoon door verschillende vage figuren marihuana koekjes aangeboden. Kortom, er is hier van alles verkrijgbaar, legaal of illigaal. De gebouwen zijn allemaal beschilderd met felle kleuren, wietblaadjes en peacetekens. Omdat het dorpje heel klein is en het niet echt ons ding was, hadden wij het na een half uur wel gezien.

Gelukkig scheen ondertussen de zon en we hebben een prachtige route door de bergen gereden. Alles was heel erg groen, veel bloemen maar wel veel gaten in de weg. We hebben een paar flinke klappen gemaakt maar gelukkig geen lekke band gereden.

Aangekomen in Byron Bay, rond een uur of 13.00, hebben we het campertje geparkeerd bij het strand. We hebben bij een bakker verse broodjes gekocht en beleg meegenomen in onze rugzak. We zeiden nog tegen elkaar dat er donkere wolken aankwamen dus als we nog op het strand wilden zitten, we snel moesten zijn. Net toen we op het strand onze broodjes wilden smeren en eten, we zaten letterlijk 5 seconden, begon het te regenen. We twijfelden nog even of we niet gewoon konden blijven zitten maar toen we om ons heen iedereen zagen inpakken, hebben wij dat ook gedaan. Maar goed ook want het bleek een of andere tropische bui te zijn, het kwam echt met bakken uit de lucht! Al rennend zochten we een plaats om te schuilen toen achter Suus een mevrouw begon te roepen. Bleek de rugzak niet goed dicht te zitten dus al onze spullen lagen op straat. Tegen de tijd dat we die weer gepakt hadden, waren we natuurlijk doorweekt :)

Omdat het ernaar uit zag dat we voorlopig nog niet terug konden naar het strand, zijn we maar even naar de i gelopen voor informatie over een camping. We zijn nu namelijk weer in New South Wales en onze caravanparkgids was alleen voor Queensland. Daar vertelden ze dat alle campings ongeveer hetzelfde kosten dus besloten we eentje midden in het centrum te nemen.

Op de camping hebben we eindelijk onze broodjes, overigens ondertussen weer in het zonnetje, gegeten. Vanwege de vele regen is het gras hier behoorlijk drassig en modderig. Gelukkig hebben de meeste caravanparks een stuk beton naast het plekje waar je je camper zet waardoor je altijd een verhard terras hebt. Hierdoor konden wij nu lekker zitten zonder weg te zakken in de prut. Na de lunch hebben we nog een poging gedaan om naar het strand te gaan. Daar hebben we ongeveer een half uurtje naar surfers zitten kijken, toen het weer begon te regenen.

Een mooi moment om wat winkeltjes te bekijken. We kochten wat souveniertjes, we (lees; Suus) hadden ons de rest van de vakantie nog goed in weten te houden maar nu het einde nadert…Ook hebben we een heerlijke fruitsmoothie gehad en ’s avonds hebben we erg goed gegeten bij een klein Mexicaans tentje.

Nu zitten we lekker warm in onze Hippie. Overdag is het een graad of 20 maar ’s avonds koelt het hard af. Het is nu buiten erg koud en het regent weer keihard.We hebben echt een geweldige tijd gehad in onze nieuwe vriend maar kijken er stiekem ook wel een beetje naar uit om morgenavond lekker warm en droog in het YHA van Brisbane door te brengen.

Wat fotootjes:

• 03 Juni 2011 - 07:19

Ankie & Maikel:

Was iedereen in Nimbin niet jaloers op jullie Hippie?! ;-) Wel super fijn dat de Hippie het goed heeft gedaan tijdens jullie vakantie! Hebben jullie met al die regen en zon, regen en zon en regen en zon, niet veel regenbogen gezien? We horen en zien het allemaal wel als jullie weer thuis zijn. Het is toch erg snel voorbij he? Maar het voordeel van weer thuis zijn: daar staat toch altijd nog het allerfijnste bedje!

Liefs!