Surfers Paradise - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Sander & Suus - WaarBenJij.nu Surfers Paradise - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Sander & Suus - WaarBenJij.nu

Surfers Paradise

Door: Sander & Suus

Blijf op de hoogte en volg Sander & Suus

30 Mei 2011 | Australië, Surfers Paradise

(Tot slot het verslag van maandag de 30e)

Na heerlijk uitgeslapen te hebben (tot 7 uur) en een nacht vol regen werden we vanmorgen toch blij verrast, achter de wolken was een stukje blauwe lucht te zien! Na een heerlijk ontbijtje naast de camper, was de lucht zelfs helemaal blauw!

De plannen waren nog steeds niet helemaal duidelijk. We twijfelden tussen rechtstreeks naar Surfers Paradise rijden of eerst nog een bezoek te brengen aan Lamington National Park. We besloten om naar het natuurpark te gaan.

Eenmaal onderweg zijn we nog even bij een McDonalds gestopt voor gratis wifi vanaf de parkeerplaats. Daar hebben we nog even het weerbericht gekeken en de voorspellingen voor Lamington waren erg slecht: veel regen en misschien zelfs onweer. Bovendien was het best ver omrijden en zouden het veel kronkelweggetjes zijn. Niet echt ideaal met onze Hippie en wandelen in de regen hadden we sowieso geen zin in. Eigenlijk hadden we toch meer zin om met onze luie kont op het strand van Surfers Paradise te gaan liggen….

Kortom; Surfers Paradise, here we come! We waren maar een klein stukje omgereden en bovendien was dit veel dichterbij. Rond een uur of 13.00 waren we er dan ook. We hebben onze Hippie geparkeerd (voor het eerst moesten we betalen om te parkeren!) en zijn een winkelstraatje in gelopen want we moesten nog lunchen. Een heerlijke sandwich en eindelijk een pie, waarvoor we al een paar keer bij verschillende eettentjes geweest waren. Hier hadden ze eindelijk een vega variant en hij was heerlijk!

Tijd om te relaxen! We zijn op het strand gaan liggen, lekker in het zonnetje. Tenminste, voor even. Hier in Surfers Paradise staan hogen wolkenkrabbers recht aan de boulevard. Met als gevolg dat de zon zich hier regelmatig achter verstopt waardoor we een paar keer ons handdoekje hebben moeten verplaatsen. Toen ons parkeerticketje afliep, zijn we terug gegaan naar de Hippie en op zoek gegaan naar een caravanpark.

Caravanparks zijn hier nog zeldzamer dan in Brisbane en vooral nog duurder. Maar goed, we moeten toch ergens overnachten dus besloten naar de camping het dichtste bij het centrum van Surfers Paradise te rijden. Daar was nog plaats dus we hebben onze Hippie neergezet en besloten de camping te gaan verkennen. Even naar de campkitchen en het zwembad. We zitten weer heel dicht bij het strand dus bedachten dat we daar ook wel even heen konden wandelen. Hartstikke leuk want hier waren eindelijk sufers! Tenminste, mensen die een poging tot surfen deden. De golven waren hier erg hoog en toen we besloten met onze voetjes in het water te gaan, waren ook onze broeken binnen de kortste keren nat.

Vervolgens bedachten we dat we nog boodschappen moesten doen dus dat we meteen wel even naar de supermarkt konden lopen. Zo gezegd, zo gedaan. Op de terugweg naar het caravanpark, we waren ondertussen een uur weg, realiseerden we ons dat we de Hippie niet op slot hadden gedaan! We zouden tenslotte alleen maar een rondje over de camping gaan lopen! Eenmaal terug bij de Hippie was er gelukkig niks aan de hand.

We hebben nog wat zitten lezen bij het campertje. Omdat we ook hier tussen hoge wolkenkrabbers staan, stonden we erg vroeg in de schaduw en werd het toch wel koud. Sowieso is het hier overdag nu maar een graad of 22 en ’s avonds koelt het flink af. Omdat we honger hadden en om ons op te warmen, zijn we gaan koken en hebben heerlijk gegeten. Voor zometeen hebben we nog kleine pancakes als toetje (waarvan Suus dacht dat het een soort eierkoeken waren en je ze zo kon eten maar dan zijn ze dus heel vies. Je moet ze dus echt bakken).

Morgen blijven we nog lekker een dagje hier in Surfers Paradise. De weersverwachtingen zijn goed dus we hopen nog lekker even op het strand te kunnen liggen.

Picca's:

• 30 Mei 2011 - 10:44

Marjolein:

Even een warme groet (minstens 26 graden hier) vanuit Bladel. O, ter geruststelling; morgen 16 graden maar dan vanaf woe weer boven de 20.
    Verder geen hot nieuws. Peggy heeft wel, ondanks onze massale afwezigheid, een goede omzet gehad vrijdag. We gaan het nog goed maken met haar hoor!
    Geniet daar van de zon en de ontspanning, heb het idee dat jullie enige zorgen het eten, de regen en waar hebben ze Wifi zijn ;-)!!

• 30 Mei 2011 - 10:55

Bep:

Hoi, weer mooie verhalen en foto's dat wordt nog afkicken voor ons als jullie terug zijn. Nog fijne dagen gewenst met hopelijk mooi weer.
    Hier is het op dit moment +/- 30 gr
    de voorspelling voor morgen 15/16gr das Nederland!!!!!!!!!!!
    bye bye en have fun

• 30 Mei 2011 - 12:22

Mam:

toen ik dat verhaal van de duiven las moest ik aan ons pap denken in Amerika dat was ook zo iest alleen hoefde hij geen gekke geluiden te maken. hier dus prachtig weer laat de regen maar daar als jullie terugkomen. Zaterdag naar kristel geweest Iris is heel erg lief en braaf zij heeft de eerste nacht maar 10 minuten gepiept en heeft toen tot 8 uur doorgeslapen. Bernadet zij dat ze vond dat Sander er erg moe uitzag op de foto's dus rust nog maar lekker uit en tot de volgende keer xxxx

• 30 Mei 2011 - 16:55

Miriam:

Leuke verhalen en foto's zeg. Geniet nog maar een paar dagen daar in Australie.

Groetjes Miriam