Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Sander & Suus - WaarBenJij.nu Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Sander & Suus - WaarBenJij.nu

Airlie Beach

Door: Sander & Suus

Blijf op de hoogte en volg Sander & Suus

24 Mei 2011 | Australië, Airlie Beach

Gisteravond, na het schrijven van het verslag, hebben we nog lekker buiten gezeten en spelletjes gedaan. Sander heeft van de zaklamp en de waslijn een hanglamp gemaakt waardoor we zelfs nog wat kunnen zien!

Vannacht heeft het weer geregend maar vanmorgen stonden we op met een stralend blauwe lucht. Wat een genot! Zodra de zon hier ondergaat, wordt het ontzettend vochtig. Maar echt heel vochtig, lakens, handdoeken, kleding, alles is zeiknat. Met als gevolg dat je ’s morgens helemaal klam aanvoelt. We beginnen de dag dus met een lekkere douche. Suus stond al niet alleen onder de douche. Er hopte een klein wit kikkertje door het hokje. Gezellig gezelschap. Sander had gisteren op het toilet al een salamander gezien (helaas neemt hij nooit zijn camera mee als hij naar de wc gaat). Vandaag onder de douche werd het nog aparter. In een hoekje dacht hij een groot felgroen blad te zien liggen. Dit bleek echter ook een kikker te zijn. Na het douchen is hij toch maar zijn camera gaan halen, want die had hij ook dit keer niet bij.

We hebben heerlijk, in het zonnetje ontbeten. Onze Hippie is erg klein en simpel maar heeft wel een broodrooster aan boord (fijn, hierdoor is ons brood van zaterdag vandaag toch nog lekker!) en zelfs echt porselein servies! Dus geen plastic campingservies maar breekbaar spul. Dat is ook meteen het vreemde, het kan dus makkelijk kapot. Tijdens het rijden rammelt het regelmatig maar gelukkig is tot nu toe alles heel gebleven. Wel luxe hoor, we hebben zelfs hostels gehad met plastic servies maar niet in onze Hippie!

Het was tijd om te vertrekken, de reis van vandaag ging richting Airlie Beach. Een bescheiden reis, we waren er in een uurtje. In Airlie hebben we onze Hippie geparkeerd, zwemspullen gepakt en zijn door het centrumpje gewandeld. Omdat het eindelijk ijsjesweer was, hebben we onszelf getrakteerd op een overheerlijk ijsje. Daarna zijn we naar The Lagoon gewandeld. Ook hier kun je ivm giftige kwallen niet in de zee zwemmen. Bovendien zijn er amper stranden, waardoor wij ons wel een beetje afvragen waarom het Airlie BEACH heet. Maar goed, er is dus een mooi openbaar zwembad (zoutwater) waar iedereen gratis gebruik van kan maken. Super geregeld allemaal. We hebben ons omgekleed en zijn met onze luie kont in de zon gaan liggen. Flink insmeren want de zon brandt goed maar wij zijn meer dan blij! Later hebben we nog even gezwommen en nog wat geluierd.

Omdat we honger kregen, het bleek al 14.00 uur te zijn, zijn we gaan lunchen. Daarna hebben we nog wat boodschapjes gedaan bij de Coles en zijn we naar de camping getuft die het meisje van de i gisteren al voor ons gereserveerd had.

Op de camping was het tijd voor wat huishoudelijke klusjes. Door het vochtige weer wordt alles heel erg muf dus we hebben even een handwasje gedaan zodat de handdoeken etc weer fris ruiken. Daarnaast wordt het in zo’n klein campertje al snel een zooi dus hebben we ook maar even opgeruimd, bed opnieuw opgemaakt etc. We kunnen er weer tegenaan!

Na een verfrissende watermeloen gingen we een rondje wandelen over de camping. Er staan hier meer Hippie Campers. Er rijden heel veel campertjes rond maar erg weinig van het merk Hippie Camper, leuk dus om een paar fellow Hippies te zien! Er is zelfs een heel oud stel die zich blijkbaar ook iedere avond opvouwt in dat ding. Wij zijn (relatief) jong en vinden dit hartstikke leuk maar denken niet dat we dit nogmaals zouden doen als we 70+ zouden zijn…Maar ze lijken het goed naar hun zin te hebben en dat is het belangrijkste!

Ondertussen was het tijd om voor het diner te zorgen: Pannenkoeken! We haalden ons gasbrandertje (voor het eerst ipv de campkitchen te gebruiken) tevoorschijn. Na uitgevogeld te hebben hoe deze werkte, kon de pan erop en de boter erin. Hoppa, boter verbrand (goedkope smeerboter, misschien heeft het daaraan gelegen?), pan zwart. Niks aan de hand, toch gewoon de mix erin. Eind goed, al goed, we hebben heerlijk gegeten!

Na het eten nog een koffietje gemaakt en de prachtige sterrenhemel bewonderd. Je ziet hier echt ontzettend veel sterren en na een sterrenkundige les van Shaz tijdens de Outback tour, herkennen we zelfs The Southern Cross. Vanavond weer vroeg naar bed. Morgen gaat de wekker weer vroeg, dan worden we opgehaald voor onze Whitsunday tour!

Wat fotootjes van vandaag:

(Vanwege gebrek aan internet, lopen we wat achter met de reisverslagen. Deze was 24-5-2011 en het eerste verslag van de 4 die we vandaag uploaden)

• 27 Mei 2011 - 09:25

Ankie & Maikel:

Jaaaa, jullie leven nog! ;-) Blij van jullie te horen, want een dag zonder verslag is niet compleet! Wel bizar om te lezen dat Sander geen camera bij heeft als hij naar het toilet gaat...;-) Nu jullie volop genieten van de zon, speelt de zon hier verstoppertje. Maar lekker om nu regelmatig foto's te zien in zomerse (bad)kleding!
    Ik kijk uit naar de verslagen die we nog tegoed hebben!

Liefs!

• 27 Mei 2011 - 09:30

Wendy:

Grappig om te lezen dat er regelmatig dierlijke vrienden op plekken verschijnen, die je niet verwacht....
    Suus, check je ook de bagage op ongenode vrienden:) ge weet ooit nie wat er rondkruipt/hopt....

• 27 Mei 2011 - 18:39

Toon:

Kamperen is voor alle leeftijden hoor.....
    Dus ook "oudere jongeren" in een Hippie Camper.