Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sander & Suus - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sander & Suus - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: Sander & Suus

Blijf op de hoogte en volg Sander & Suus

12 Mei 2011 | Australië, Melbourne

Deze dag begon goed; Ons YHA heeft op donderdag ‘Pancake Breakfast’. Mjum! Met allebei twee pancakes achter onze kiezen en bomvol, gingen we drie telefoontjes plegen. Ja, zelfs op vakantie moet dat soms.

Telefoontje 1: Citylink. De tolweg die we gisteren en eergisteren gehad hebben, moest nog steeds betaald worden. Volgens de mevrouw van de i, kon dat telefonisch geregeld worden. Hup, dollar in de payphone en bellen maar. Toen we een ‘2’ moesten drukken, ging het mis. Dat pikte de payphone niet. Dollar weg. Goed, dat ging dus niet. Telefoontje 2 was om de tour door de Outback van zaterdag te bevestigen. Na lang in de wacht gestaan te hebben, kwam er een mevrouw die zo ver weg klonk, dat we haar niet konden horen. Weer een dollar weg. Telefoontje 3 was naar een gratis nummer. Die ging goed! Dit telefoontje was naar de touroperator waar we gisteren tijdens de auction de snorkeltrip hebben gekocht. Het bleek niet nodig te zijn om nu al te reserveren dus dat doen we zodra we weten wat voor een weer het in Cairns wordt.

Nadat de dame van de receptie zo vriendelijk was om ons met de receptietelefoon te laten bellen om de tour te bevestigen, wees ze ons naar het postkantoor om de tol te betalen. Op die manier zouden we ook meteen een betaalbewijs hebben. Mooi, zo gezegd zo gedaan. Eindelijk geregeld!

Omdat het weer/nog steeds regende, zijn we gestart op de Queen Victoria Market. Een supergrote overdekte markt met allerlei vers eten, kleding en andere zooi. We kopen hier een nieuwe verloopstekker want Suus heeft de oude vanmorgen opgeblazen met de fohn.

Na de markt, regent het nog steeds. Nou is het mooie van Melbourne dat hier geen dure/suffe ‘Hop on/Hop off’ bus rijdt maar een schattig, antiek trammetje die ook nog gratis is! We zijn dus in het trammetje gaan zitten en hebben ons, droog en warm, door heel Melbourne laten rijden.

We stappen uit op Federation Square waar we naar het ‘Centre for the moving image’ gaan. Hier bleek flink wat jeugdsentiment verscholen te zitten: Sander is nog steeds erg goed in Super Mario Bros 3 op de NES en Suus gaat nog verder terug in de tijd met Space Invaders op de Atari.

We stappen weer in ons trammetje en besluiten dat we moe, koud en nat zijn en dus geen zin meer hebben om door de stad te slenteren. We hebben wel zin in een biosje! Na alle reisgidsen uitgepluisd te hebben, weten we nog niks. Heel toevallig komt onze tram langs een bioscoop dus stappen we uit.

We willen ‘The Fast and the Furious 5” zien maar schrikken een beetje van de prijzen van de kaartjes. We besluiten dat we een discount willen! Er staat iets over een kortingsbon via bluetooth. Na met allebei de pokkies gebluetooth te hebben, hadden we nog geen kortingsbon. Bij navraag is dat pas bij je volgende bezoek. De volgende optie is lid worden van de bioscoop. Je betaald een tientje en krijgt een gratis kaartje. Blijkt ook niet te gaan want dit kaartje moet weer via internet geactiveerd te worden. Hmm, wifi opzoeken hebben we geen zin in. Toevallig zien we bij het restaurantje naast de bios een aanbieding van een goedkoop kaartje bij een diner. En ja, eten moeten we toch dus dat lijkt ons een goede optie. Het is alleen pas half 4 dus een beetje vroeg om te eten. We vragen aan het meisje van het restaurant of het ook mogelijk is om nu al het kaartje te krijgen en pas na de film te eten. Die vraag moest ze vast vaker krijgen. Niet dus maar het bleek geen probleem te zijn.

Over de film kunnen we kort zijn; geen diepgang, veel actie. Het was een leuke film en sowieso een mooie gelegenheid om even uit te rusten en op te warmen. Na de film hebben we (al betaalde!) Portugese eten opgesmuld en zijn terug naar het hostel gewandeld. We zitten wederom op de luie bank. Vanavond gaan we nog even de koffers herindelen (om opnieuw ompakken op het vliegveld te voorkomen) en vroeg slapen. Morgenvroeg staat er namelijk om 6 uur (!) een taxi (helaas de duurste maar de enige optie zo vroeg op de ochtend) voor ons klaar om ons naar het vliegveld te brengen. Op naar Alice Springs!

We hebben vandaag maar heel weinig foto's gemaakt maar bij deze toch een paar:

En we vinden het nog steeds erg leuk om jullie reacties te lezen hoor! Alleen (ik hoop dat we nu niemand voor het hoofd stoten) maar we weten even niet wie Opa en Oma Leussink zijn...?

En Iris?? We dachten dat het Amy zou worden!

• 12 Mei 2011 - 11:50

Cindy Penders:

Rustig dagje zo te lezen. Jammer dat het zoveel regent! Suus, heb je genoten van het mooie mannen gehalte in FF5? Paul Walker...zucht!

• 12 Mei 2011 - 13:18

Ineke En Marleen:

Wij zitten hier lekker aan de thee en lezen jullie verslag. Ook wij doen aan sentiment en vervlogen tijden: Michael J. schalt hier door de tent, lekker hard, de buren zijn niet thuis en hier is verder ook niemand.
    Wat een mooie foto van Suus boven die pancakes, doet me denken aan Bambi (de ogen bedoel ik)
    groetjes en veel plezier van mama en zussie

• 12 Mei 2011 - 16:17

Mam:

Hallo, Ze hebben de naam veranderd omdat Iris engel of zoiets betekend en ze heeft 2 vlekjes op haar billen (dus vleugels) daarom die verandering. Vanavond is de voorronde van de 3J'dus duimen dat ze doorgaan. ik hoop dat het beter weer wordt hier is het kurkdroog wij bidden om regen (niet dus) Goede reis naar Alice Springs xxxx

• 12 Mei 2011 - 16:51

Bernadet:

Hoi Suus en Sander
    Ik volg jullie verslagen op de voet en vind het helemaal geweldig !!!!
    Ook de foto's super mooi.

groetjes Bernadet
    ps.ik ben helemaal niet jaloers!!

• 12 Mei 2011 - 16:58

Ankie & Maikel:

Vandaag jullie kaartje ontvangen, super lief en attent! Het groene tasje staat nog ongeopend in de voorraadkast, dus die mag ik morgen (eindelijk) open maken! :-)

Tot het volgende verslag!

Liefs!

• 12 Mei 2011 - 17:34

Toon:

Hoi, jullie gaan wel op de 'kortingen-tour' zeg. Eten om een kortingsbon te krijgen :-).

• 12 Mei 2011 - 19:24

Miriam:

Hey,
    Met zoveel verhalen kan ik bijna niet bijhouden met lezen haha ;).
    Maar het klinkt allemaal wel erg goed.
    Groetjes Miriam

• 12 Mei 2011 - 20:29

Marjolein:

Hey mate,
    Hoezo Hollanders down under? Wat een gedoe om een bioskaartje? Maar als het regent en je hebt tijd zat dan is het wel "snel" verdiend ha ha!
    Alice Springs, op naar Ayes Rock? Sunset of sunrise? Heel veel plezier, echt leuk om je zo te kunnen volgen. Ik zit ondertussen braaf naar de 3J's te kijken maar of die het gaan redden?? Het zijn weer een heel bijzonder stelletje zangers en zangeressesn bij elkaar uit al die diverse landen..moneybespaartip; zet geen geld in!!
    See ya!

• 12 Mei 2011 - 23:42

Rina:

ondanks dat de fohn is overleden staan jullie allebei toch "mooi op die ene foto

• 13 Mei 2011 - 00:00

Syl:

Ha! Leuk om jullie verhalen bij te houden als afwisseling tijdens mijn afstudeerstruggle!
    xx

• 16 Mei 2011 - 08:15

Kimmy:

wat een scahttig trammetje.... John & ik hadden in Amerika ook een keer het tolhokje overgeslagen, dus het verhaal is heel herkenbaar haha.... Have fun!!