Phillip Island - Reisverslag uit Phillip Island, Australië van Sander & Suus - WaarBenJij.nu Phillip Island - Reisverslag uit Phillip Island, Australië van Sander & Suus - WaarBenJij.nu

Phillip Island

Door: Sander & Suus

Blijf op de hoogte en volg Sander & Suus

10 Mei 2011 | Australië, Phillip Island

Het tweede verslag dat we vandaag posten. Dit hebben we ook echt vandaag meegemaakt :)

Omdat we gisteren geen internet hadden, krijgen jullie vandaag twee verslagen. Niet vergeten die van gisteren dus ook nog even te lezen :)

Nadat we gisteren nog gezellig een boekje te hebben gelezen, zijn we vroeg gaan slapen. Vanmorgen waren we dus ook weer vroeg wakker. We hebben gezellig ontbeten in de gezamenlijke keuken en zijn meteen op pad gegaan.

Er stond weer een flink stuk rijden op het programma, het doel was Phillip Island. Hierbij zouden we door/langs Melbourne komen en daar zijn tolwegen. Omdat we echt niet snapten hoe de betaling hiervan werkt, zijn we in Torquay maar weer naar de i gegaan. De mevrouw daar legde het ons allemaal uit en gaf ons ook nog een stapel aan kaarten mee om de weg naar Phillip Island te wijzen. Ook wilde ze het ons op Google Maps laten zien maar omdat ze zelf niet zo goed is met computers (haar eigen woorden) moest Sander even zelf zoomen en printen.

Omdat we een mail hadden gestuurd naar ons hostel voor komende nacht en we het antwoord op tijd moesten weten, moesten we even onze mail checken. Dat hadden we tenslotte in het hostel niet kunnen doen. Gelukkig zat er een McDonalds (met gratis wifi!) naast de i! Sander heeft net zo lang rondjes over de parkeerplaats gelopen tot hij verbinding had en de mail kon checken.

De weg naar Phillip Island ging goed (nog steeds zonder navigatie en nog steeds alle bestemmingen zonder verdwalen bereikt!), rond Melbourne was het even druk met 5 banen en veel verkeer en onderweg zijn we veel roadworks tegen gekomen. We waren rond 13.00 uur op Phillip Island.

Een van de dingen die op onze planning stond, kwamen we meteen tegen: The chocolate factory! Dit bleek echter nogal een tourist trap te zijn. Je moest 12 dollar entree betalen voor ongeveer niks en de shop was het grootste van alles. We hebben ons dus beperkt tot de shop en daar een reep chocolade gekocht voor vanavond bij de koffie.

Op naar Churchill Island. Dit is weer een apart, heel klein, eilandje waar een ouderwetse boerderij staat. Voor de toeristen worden er allerlei activiteiten voor gedaan en aangezien wij op en top toerist zijn, wilden we dat natuurlijk graag zien.

Toen we er rond liepen was het erg rustig en er leek niet zoveel te doen te zijn. Er liepen wat dieren rond zoals koeien, paarden, schapen (die uiteraard allemaal geaaid moesten worden) en er was een nursery met baby eendjes en cavia’s.

Toen begonnen de activiteiten! Het eerste was het melken van een koe. Twee typisch Australische mannen deden het voor en legden het uit. Wij stonden tussen een groep van ongeveer 20 Aziaten die niet luisterden naar wat deze mannen vertelden en alleen maar foto’s maakten. De Australiers hadden al snel in de gaten dat alleen wij luisterden en begonnen maar tegen ons te praten. Toen kwam de vraag wie ook eens wilden proberen de koe te melken. Susanne natuurlijk! Hartstikke leuk en het ging nog goed ook. Vervolgens werd het ook geprobeerd door een paar Aziaten maar de meesten gingen alleen maar op het krukje zitten voor een foto (waarbij ze een vies gezicht trokken). Wij waren ondertussen gezellig met de mannen aan het kletsen en toen er op een gegeven moment niemand meer bij de koe zat, ging Suus maar nog een keer. De mannen kregen in de gaten hoe enthousiast we (Suus) waren en vroeg of ze het leuk zou vinden om een kalfje (een weesje van 2 maanden oud) de fles te geven. Natuurlijk! Ook dit was weer superleuk om te doen en ondertussen hebben we nog gezellig staan praten met een van de Australische mannen.

Omdat we vanavond naar The Penguin Parade wilden gaan (en we daar op tijd moesten zijn) werd het tijd om naar het hostel te gaan, wederom een YHA. Hier aangekomen bleek het weer super, we hebben een apart huisje (soort stacaravan) met alles erop en eraan. We hebben ons snel warm aangekleed en toen kwam de shuttle ons al halen.

Tijdens The Penguin Parade bekijk je vanaf een soort tribune op het strand honderden mini pinguïns (ongeveer 30cm groot) die voor de nacht aan land komen. Helaas mochten we geen foto’s maken maar het was fantastisch. Het was koud maar zeker de moeite waard. Niet iedereen bleek even bikkel te zijn als wij, sommige hielden het na de eerste pinguins al voor gezien en stonden op of liepen aan. Hierbij gingen ze natuurlijk voor ons beeld staan waardoor wij nog even boos hebben gedaan.

Net hebben we nog even boodschapjes gedaan en omdat we te moe zijn om uitgebreid te koken, zitten we instant noodles naar binnen te slurpen tijdens het typen van dit verslag. Buiten regent het ondertussen keihard maar wij zitten gezellig in onze caravan!

Morgenvroeg blijven we nog op Phillip Island en daarna vervolgen we de reis naar Melbourne om daar de auto alweer in te leveren.

Fotolink:

• 10 Mei 2011 - 13:24

Mam:

Ik kijk iedere dag uit naar de verslagen, ik zal ze wel missen als jullie terug zijn. Hier is alles goed mooi weer. Zondag naar oma geweest Kristel en Martijn waren er ook was erg gezellig dadelijk ga ik bij Kristel strijken en de nieuwe filmpjes van het hondje bekijken, tot de volgende keer nog heel erg bedankt voor de mooie bos bloemen xxxxx

• 10 Mei 2011 - 15:02

Bep:

Wat leuk om weer van jullie te horen { lezen } en wel twee verslagen.
    Jullie hebben een prachtige reis en volgens mij genieten jullie volop, blijven doen hoor!!!!!!
    Groetjes en een mooie reis verder.

• 10 Mei 2011 - 15:55

Toon:

Hoi Suus en Sander,
    Ik zit voor 't werk een paar dagen in Keulen. Zojuist even tijd gevonden om het internet op te gaan.
    Weer keileuke verslagen en mooie foto's. Mazzel dat je geen ongelukken hebt gemaakt met het verkeerd om de rotonde op draaien. Is ons in Engeland (heeeeeeeeel lang geleden) ook een keer overkomen en dat liep ook goed af met een vrachtwagenchauffeur die ons de ruimte gaf. Wellicht hetzelfde 'bewaar-engeltje' op je schouder gehad. :-)
    Veel plezier met de verdere reis. Haal eruit wat erin zit ..........

• 10 Mei 2011 - 16:24

Door:

Hallo, blijf genieten van jullie reis, wij gaan door jullie verslagen en foto´s een stukje mee, groetjes

• 10 Mei 2011 - 19:07

Ineke:

Leuke verslagen weer! Bedankt daarvoor. Ik zie op de foto dat het een echte koe was die je mocht melken! werd die niet ongeduldig van al die vreemde mensen die aan haar uier zitten? veel liefs en tot lezens

• 10 Mei 2011 - 20:12

Wendy:

Die Aziaten zullen nooit veranderen. Altijd aan het fotograferen. Maar er zijn ook Europeanen, die van fotograferen maar geen genoeg krijgen ;) Ben erg benieuwd naar jullie vakantiefoto's. Dagje vrij nemen is dan geen overbodige luxe. Ha, ha.

• 11 Mei 2011 - 18:36

Ankie & Maikel:

Wat is het toch enorm leuk om de toerist uit te hangen. Zelfs in de vorm van (boer en) boerin en dat aan de andere kant van de wereld :-) Dat hebben jullie toch ook maar weer even meegepikt! Jullie zijn goed bezig daar, geniet er lekker van!

Liefs!