Party at the fullmoon! - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Sander & Suus - WaarBenJij.nu Party at the fullmoon! - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Sander & Suus - WaarBenJij.nu

Party at the fullmoon!

27 Januari 2013 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Na de vermoeiende reisdag van gisteren, hadden we wel een relaxed ochtendje verdiend. We hebben heerlijk uitgeslapen en op ons gemakje ontbeten in het guesthouse. De mensen hier zijn ook weer erg vriendelijk. Er zijn allemaal jonge mensen die hier zijn voor de full moon party en de sfeer is erg ontspannen en gezellig.

We wilden vandaag een scooter huren om Koh Phangan te verkennen. Helaas waren die bij het guesthouse allemaal verhuurd. En tien minuten later ineens toch niet. Een andere gast had die van hem eerder terug gebracht dus geluk voor ons. We kregen de scooter leeg mee maar ergens onderaan de berg zouden flessen benzine te koop zijn. En inderdaad, er stond een Thai met huis-tuin en keuken glazen flessen gevuld met benzine. Wij konden weer verder.

Het was weer behoorlijk warm maar op de scooter heerlijk door de wind. We besloten naar Haad Rin te rijden. Dat is het strand waar vanavond de full moon party plaatsvindt en wij wilden het ook wel even bij daglicht zien. Haad Rin ligt in het zuiden van Koh Phangan en ons resort in het westen, een afstand van 14 kilometer. De afstand was niet de uitdaging, de weg wel. De bergen waren zo ontzettend steil dat de gemiddelde achtbaan erbij verbleekt. Bergop trok ons scootertje niet altijd, het laatste stukje hebben we een aantal keer moeten lopen. We zagen dit ook bij anderen mensen gebeuren, ondanks dat het krachtige scooters zijn is 2 personen in combinatie met deze bergen toch teveel voor 1 scootertje.

In Haad Rin aangekomen was het wel even omschakelen. Het was erg druk en rommelig. We kregen een beetje Lloret de Mar flashbacks. Het strand zelf is echter prachtig. Mooi zand en prachtig water, zelfs met golven. Een beetje jammer van alle zooi op het strand en de honderden mensen die er lagen. Maar goed, we komen hier niet voor het prachtige strand, als het vanavond maar gezellig is!

Bij de full moon is de dresscode neon. Maakt niet uit wat je aan hebt, als het maar knalt. Als pre-party voor carnaval gingen wij daar natuurlijk volledig in mee en scoorden een foute outfit.

We rijden terug naar het guesthouse, douchen en maken ons klaar voor het grote feest! Zo in het daglicht is de outfit toch wel heel heftig maar gelukkig zijn we niet de enige. De taxirit naar Haad Rin is al erg gezellig, iedereen heeft zin in een feestje.

We hebben bij het guesthouse van Yvette afgesproken maar zien haar nog niet. Aan de meneer die buiten staat, vragen we of dit het juiste guesthouse is. Hij vraagt meteen “are you looking for your friend?”. We mochten op de inchecklijst kijken of Yvette erbij stond en dan kon hij ons wel verder helpen. Ze stond erbij dus wij wisten in ieder geval dat we goed zaten. We sturen een whatsappje en binnen no time staat Yvette beneden. We gaan een hapje eten, Yvette en Suus hebben elkaar al 15 jaar niet gezien dus we hebben genoeg bij te kletsen. Met een pizza en een burger is de bodem voor vanavond gelegd en mengen we ons in het feestgedruis. Middenin de kleine straatjes staat talloze stalletjes die buckets verkopen en er wordt muziek gedraaid. We kopen alle drie onze eerste bucket; Sander had wodka, cola en redbull en Suus Sang Som (Thaise rum) met cola en redbull. De emmertjes met rietjes zien er erg gezellig uit en het drinkt weg als limonade.

We wagen ons ook aan de potjes verf die er staan. Sommige mensen zijn echt van top tot teen beschilderd met de meest lelijke dingen, wij houden het redelijk bescheiden. Leuk is het wel, het ziet er allemaal erg vrolijk uit. We dansen op straat en de sfeer is erg goed. Als er iemand per ongeluk tegen je aan stoot, wordt er 10 keer sorry gezegd en gevraagd of je okay bent.

Met de tweede bucket besluiten we richting het strand te gaan. Het is erg druk en gezellig. Sander heeft het makkelijk en gebruikt, zoals iedere man hier, de zee als openbaar toilet. Voor Yvette en Suus ligt het wat lastiger dus we gaan in het guesthouse van Yvette. We hangen nog wat rond in de straatjes en voeren onzinnige gesprekken met andere (dronken) feestgangers.

Weer terug op het strand is het al een stuk minder druk. We lopen wat rond maar het is voor ons een beetje klaar. Mensen beginnen heel vroeg met heel veel drinken en taaien daardoor vrij vroeg weer af. Party from dusk till dawn is dus niet voor velen weggelegd. Wij besluiten ook te gaan, we zijn moe en hebben het gezien. We concluderen dat het een mooi feest is maar dat de hype groter is dan de beleving zelf. We nemen afscheid van Yvette bij haar guesthouse. We lopen nog wat door de straatjes en het valt ons op dat midden in de nacht de pharmacies nog open zijn. Raar? Niet als je ziet hoe druk het binnen in iedere pharmacy is.

Op zoek naar een taxi spreken we een hoogzwangere mevrouw aan met een taxibordje in haar hand. Moet zij niet allang op bed liggen? Ach, zo gaan dingen hier. We wachten tot er een groepje mensen is en volgen dan de Thaise meneer naar de taxi. Nou ja, taxi…We worden achterin een pick-up truck gezet en rijden hobbel de bobbel terug naar het guesthouse. Het is nog een wonder dat er niemand ziek wordt. We zijn rond 4 uur terug in het guesthouse en gaan eerst maar even onze verf eraf douchen. We voelen onze voeten behoorlijk en zijn blij als we in bed liggen. Maar het is het allemaal waard, een gezellige avond en een mooi feest om meegemaakt te hebben!

Veel party foto's:

• 27 Januari 2013 - 17:19

Toon Steenbergen:

Weer een mooi verhaal.

• 27 Januari 2013 - 20:18

Margo:

Wij kijken alle 4 elke dag opnieuw uit naar die heerlijke verhalen van jullie.
    Gelukkig hier geen fullmoonparty. Moet er niet aan denken om weer nachtdiensten te gaan draaien :-)
    Nog veel plezier!

• 27 Januari 2013 - 21:11

Marleen En Christian :

Jullie zijn helemaal carnavalproof zo te zien!