Erawan Waterfalls - Reisverslag uit Erawan, Thailand van Sander & Suus - WaarBenJij.nu Erawan Waterfalls - Reisverslag uit Erawan, Thailand van Sander & Suus - WaarBenJij.nu

Erawan Waterfalls

13 Januari 2013 | Thailand, Erawan

Het romantische, schattige hutje boven water werd ’s nachts ineens best spannend. Suus ligt wakker van alle onbekende geluiden en de enge beesten die er volgens haar bij horen terwijl Sander vooral last heeft van de karaokeboten die langskomen. Onze nachtrust is dus weleens beter geweest maar het voordeel is dat we op tijd wakker zijn voor onze plannen van vandaag.

Na een lekker ontbijtje in ons guesthouse en een gezellig praatje met de Thaise eigenaar, boeken we voor morgen alvast een minivan terug naar Ayuthaya. Volgens ons niet de leukste manier van reizen maar het bespaart ons morgen wel veel tijd.

Vandaag willen we met de bus naar de Erawan Waterfalls. We nemen de scootertaxi naar het busstation. De bus die we moeten hebben rijdt net aan maar de “mevrouw” met adamsappel houdt deze nog netjes voor ons tegen. We springen achterin en ploffen op de achterbank. Dat blijkt achteraf een geluk, dit is de enige plek met beenruimte. In het gangpad voor ons steken dan ook alleen maar westerse benen uit van mensen die krap zitten. Wij zitten heerlijk en aangezien de deuren van de bus met hippie uitstraling tijdens de reis open blijven staan, hebben we een heerlijk koel briesje.

Na ongeveer 1,5 uur in de hobbeldebobbelbus komen we aan bij Erawan National Park. De ranger komt de bus in en we betalen netjes onze entree voor het park. Op het parkeerterrein kopen we nog wat water, fruit en pinda’s bij een ladyboy met stoppelbaard. Wel mooi om te zien dat deze mensen hier zo geaccepteerd zijn dat ze op deze manier normale functies kunnen uitoefenen.

Eenmaal aangekomen bij de watervallen hebben we geen spijt dat we hierheen zijn gekomen, het is echt prachtig. Prachtige bomen, heel veel vlinders en mooi helder water. Deze waterval heeft 7 etages. Op de 3e installeert Suus zich op een prachtig plekje op de wortels van een boom. Voetjes in het water en genieten maar. Ondertussen komen de vissen nieuwsgierig kijken en ondergaat Suus een gratis dr. Fish behandeling. De vissen knabbelen zachtjes aan de voeten. Suus vindt het prima tot er ook vissen van 30cm aan komen zwemmen, de voeten steken ineens heel snel boven water.

Omdat Suus nog niet fit is maar Sander graag de rest wil zien, laat hij Suus achter en klimt verder naar boven. Sander liep in een stevig tempo naar boven. Hij komt onderweg veel Russen tegen. Heel vervelende mensen die lomp zijn en veel herrie maken. We hebben ze eigenlijk nog niet eerder gezien hier in Thailand maar hier stikt het ervan. Hij loopt tot de 5e etage van de waterval. Op een gegeven moment ontstaat er paniek onder de Russen, er zijn twee brutale aapjes die van boom tot boom springen. Hij maakt snel wat foto’s en filmt wat maar besluit dan terug te gaan omdat hij al een half uur weg is. Naar beneden blijkt echter sneller te gaan, binnen een kwartier is hij terug bij Suus.

We zitten samen nog even op de boom als Sander besluit te gaan zwemmen. Het water was lekker fris, een welkome afwisseling na de flinke klim van net. Helaas kon hij niet onder de waterval gaan staan omdat er allemaal Russen communistische poses uit stonden te voeren voor de foto.
Na een tijdje genieten lopen we terug naar beneden en blijven bij iedere etage even kijken met onze voetjes in het water. Als Sander op een gegeven moment niet in de buurt is en Suus een beetje staat te stuntelen tijdens het klimmen over gladden stenen, krijgt ze een hand aangereikt van een jongen die haar eroverheen helpt. Behalve de vervelende Russen is echt iedereen hier ontzettend vriendelijk.

Omdat de laatste bus om 16.00 terug gaat naar Kanchanaburi, besluiten we op tijd terug te gaan naar het parkeerterrein. Om kwart voor 3 staat er een bus klaar. De chauffeur zegt echter pas om 16.00 uur te vertrekken. Wij denken echter dat hij wel zal gaan als hij vol is en dat is vast eerder. Omdat we een goede plek willen, stappen we maar alvast in. Er volgen steeds meer mensen en uiteindelijk vinden we dat de bus vol zit. De chauffeur denkt daar anders over. Er blijven maar mensen bij komen en uiteindelijk zitten er zelfs een paar Canadese meisjes bij (bijna op) op onze voeten. En ja hoor, de chauffeur wacht netjes tot 16.00 voordat hij vertrekt. Uiteindelijk is het allemaal niet zo erg want we hebben gezellig wat te kletsen met de meisjes die in hetzelfde guesthouse verblijven. We besluiten daarom ook maar een taxi terug naar de Blue Star te delen.

Na een verfrissende douche in ons hutje gaan we gezellig wat eten in het backpackersstraatje. Na het eten geniet Suus nog even van een voetmassage in een van de vele salons hier. Terug in het guesthouse skypen we nog even met Gonny. Wij in t-shirt met zonnebril in ons haar, zij met een dikke trui en sjaal. Het blijkt een verschil van 40 graden tussen Thailand en Nederland. Gonny merkt op dat we er moe uitzien en dat klopt. We genieten hier ontzettend maar we zitten amper stil. We besluiten dus maar weer lekker vroeg naar bed te gaan.

Foto's:

• 13 Januari 2013 - 13:08

Mariëll:

Wat een geweldig verhaal weer!!!
    Ik lees al jullie verhalen hoor,ook al zet ik niet overal iets bij!!
    Ja,het is hier koud en het is dus moeilijk voor te stellen dat het daar (lekker) warm is!!
    Maar goed beter vorst dan regen!!
    GENIET van en met elkaar!!
    Maak er een mooie tijd van daar,zonder ziek te zijn!!
    Groetjes, de (tijdelijke) vrijgezelle,llMariëll

• 13 Januari 2013 - 13:20

Ineke:

Haaa alweer een verslag uit Thailand. Joepie!!! Snel lezen voordat wij even gaan wandelen.
    Ik kan me nog niks voorstellen bij communistische poses bij de waterval, maar als je terug bent doe je het vast wel even voor. Ook van de ladyboys heb ik nog nooit gehoord.
    Hier vriest hier 3 graden en dus beginnen de Rayonhoofden in Friesland te vergaderen. Ook andere dorpen maken er een wedstrijd van wie de eerste schaatstocht kan organiseren.Geniet maar van het warme weer.
    Houdoe en bedankt voor jullie leuke verslagen.

• 13 Januari 2013 - 13:25

Toon Steenbergen:

Hoi Susanne en Sander,
    Jullie hebben dus weer een prachtige dag gehad.
    't Is wat anders dan de Cascade du Harrison in de Jura (Fr.)).
    Hoewel, die waren ook toeristisch enz enz. Alleen geen zwemmende russen en geen Dr. Fish behandeling.
    Geniet ervan en blijf bloggen voor het thuisfront.

• 13 Januari 2013 - 13:38

Danielle:

Hoi Sander en Suus,
    Ik zei net nog tegen Klaas dat ik stiekem hoopte op een bezoekje van jullie aan de Erawan Waterfalls. Naar wat ik erover gelezen en gezien had, leek me dit een prachtige plek. En gelukkig vergeten jullie de mooie plekjes niet, zodat wij hier (met temperaturen rond het vriespunt) kunnen genieten van de verhalen en mooie plaatjes ;).
    Suus, heel veel beterschap nog en blijven genieten natuurlijk!
    Groetjes van Danielle

• 13 Januari 2013 - 15:59

Marleen En Christian :

Leuk verhaal weer, het klinkt allemaal erg sprookjesachtig, zwemmen onder een waterval, vlinders, apen, tropische planten...ik wil ook naar Thailand!!!