Welcome back to New York City! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Sander & Suus - WaarBenJij.nu Welcome back to New York City! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Sander & Suus - WaarBenJij.nu

Welcome back to New York City!

Blijf op de hoogte en volg Sander & Suus

24 September 2013 | Verenigde Staten, New York

Deze ochtend bestond uit douchen, opruimen en ompakken van de koffers. Stiekem hebben we toch al best veel dingetjes gekocht dus de koffers moesten even wat economischer ingericht worden. Daarna checkten we uit en zeulen we al onze zooi naar de metro, op weg naar South Station. Zometeen gaan we met de Bolt Bus vanuit Boston naar New York maar we waren wat vroeg. We scoorden een ontbijtje en een koffie en ging nog even lekker zitten.

De vorige keer dat we in Amerika waren, zijn we met de Bolt bus van New York naar Washington gegaan. We hadden toen een hele luxe bus met ruime luxe leren stoelen. Nu helaas niet, nu was het gewoon een krappe touringcar. Maar, wel met gratis wifi de hele weg! Sander was dus in zijn nopjes!

In ongeveer 4 uurtjes reden we naar New York. Onderweg herkenden we de skyline al, zo gaaf! We werden gedropt bij Penn Station en zochten uit welke metro we moesten nemen naar ons hostel. De tassen kunnen niet door de reguliere poortjes, maar een toevallige passant heeft een sleutel van de invalide-uitgang en bevrijd ons. We wagen ons als deelnemer aan het drukke voetgangersverkeer maar kunnen al sjouwen met onze koffers het tempo van de New Yorkers niet bij houden.

Na een tijdje lopen komen we aan bij ons hostel, het Vanderbilt YMCA. We komen binnen in een gigantische fitnessruimte, daarnaast is de receptie. We checken en in mogen naar boven. Bij de lift moeten we allebei een sleutel of pasje aan de securitymeneer laten zien om de lift in te mogen. We worden goedgekeurd. Ons kamertje is echt een kamertje. Er staat een stapelbed, een kastje met tvtje en een stoel. Het is misschien 8,5m2. Maar prima voor ons want heej, we zijn in New York dus hoeveel tijd gaan we hier doorbrengen?! Bovendien was dit hostel relatief goedkoop in vergelijking met gewone hotels, New York is echt onbetaalbaar. We checken de douches en zijn een beetje verbaasd. Bij de mannen is er een ruimte waar iedereen samen douched en bij de vrouwen is er 1 hokje met 1 douche…Voor een hele verdieping…Wellicht heeft dit ermee te maken dat de YMCA van oorsprong een organisatie is voor mannelijke christenen. Tegenwoordig laten ze echter ook vrouwen toe. En niet-christenen. Want ongetrouwd en zwanger voldoen wij vast niet echt aan het ideaalbeeld.

Om geen tijd te verspillen, gaan we direct weer op pad. Terwijl we op straat met de kaart staan te hannesen, worden we aangesproken door mensen die ons de weg wijzen. Mensen zijn echt vriendelijk hier, zo leuk. We beginnen te wandelen en komen na een tijdje langs Bryant Park. Hier is het superdruk en gezellig dus we gaan even zitten. Wat een levendigheid! Mensen hier hebben bijna nooit een balkon dus op een zonnige middag gaat iedereen gezellig in het park zitten lezen/schaken/tekenen/kletsen. Erg gezellig! We hebben het erover dat we zo gek zijn op deze stad maar niet helemaal kunnen benoemen waarom. Tuurlijk, het is een grote gave stad maar dat zijn er wel meer. Er hangt hier een bepaalde sfeer die ons heel erg aanspreekt en wat het zo leuk maakt. We worden verschillende keren door Joden aangesproken of we toevallig ook Joods zijn. Het is een feestdag en Joden mogen iets doen voor geluk. De Joodse jongen kreeg het ons niet helemaal uitgelegd.

We wandelen verder richting Times Square. Ondanks dat we hebben afgesproken dat we de grote toeristische dingen die we de vorige keer in NYC hebben gezien, niet weer hoeven te doen, willen we hier nog wel even gaan kijken. De druktte, de lichtjes, de gezelligheid, het is nog allemaal hetzelfde. We zitten gezellig een tijdje op de bekende trappen mensen te kijken. En dat kan hier goed want er loopt van alles rond! We eten wat en wandelen verder. Onderweg worden we gefeliciteerd met de zwangerschap door een negroïde batman en een vriendelijke dakloze man is ervan overtuigd dat we een jongetje krijgen. We nemen de metro terug naar het hostel en duiken daar doodmoe maar voldaan ons stapelbedje in. Op de achtergrond horen we de sirenes en geluiden van de stad. Zo gaaf om hier terug te zijn!

Foto's: https://picasaweb.google.com/112246612687463615216/WelcomeBackInNewYorkCity?authkey=Gv1sRgCMXyo-7V_t-BCw#

• 25 September 2013 - 16:51

Mariëll:

Wie mocht er bovenin slapen??

• 25 September 2013 - 18:26

Cindy:

Oh!!! Flashback naar 2003. Vanderbilt.... Enjoy. Zooo jaloers. Mooi om te lezen hoe jullie dingen ervaren. Jullie hebben een mooie stijl van schrijven. Geniet!!

• 25 September 2013 - 18:26

Cindy:

• 26 September 2013 - 10:25

Ankie:

Pitje groeit goed :-) Leuk om te zien! Als ik jullie was zou ik voor de zekerheid toch ook maar een jongensnaam achter de hand houden, voor het geval dat....de voorspelling van een vriendelijke dakloze man in New York is toch iets om serieus te nemen ;-) Ennuh, die chillende Sander kan volgens mij nog makkelijk als Harvard student door!

• 30 September 2013 - 10:56

Marlon:

Hey you, heb weer genoten van jullie verhalen en foto's. Pitje groeit inderdaad. Als het inderdaad een meisje wordt heb ik nog een mooie roze omslag van fleece van Fenna. Ik hoor het wel als je interesse hebt.