Shopaholic - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Sander & Suus - WaarBenJij.nu Shopaholic - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Sander & Suus - WaarBenJij.nu

Shopaholic

Blijf op de hoogte en volg Sander & Suus

16 September 2013 | Verenigde Staten, Philadelphia

Shopaholic
Na een nacht in het meest heerlijke bed ooit, worden we uitgerust wakker om 6 uur. Mooie tijd om de dag te beginnen. Na een douche waarbij Suus de knopjes niet helemaal begrijpt en het bad bijna overstroomd, gaan we op pad voor ontbijt. We gooien het vandaag op een echt Amerikaans bij de Ihop. Pancakes voor Suus, ei met bacon en toast voor Sander. Pfff, eten mensen dit echt ’s morgens? Best lekker hoor maar we vertrekken met het idee dat we de komende 3 dagen niks meer hoeven te eten.

We gaan terug naar het hotel, pakken de koffers en checken uit. Op weg naar de parkeergarage is het inmiddels gaan regenen. Gelukkig hebben we vandaag vooral een autorit en binnen activiteiten op de planning staan. Sander wil graag nog even naar het Philadelphia Museum of Art. Niet om kunst te bekijken maar om de trappen te beklimmen waar Rocky in de gelijknamige film heel stoer naar boven rent. We rijden erheen maar kunnen er de auto niet kwijt. Suus wacht in de illegaal geparkeerde auto en Sander rent de trappen op. Niet zoals Rocky met 4 treden tegelijk maar met 2. Maar minstens net zo stoer!

De volgende stop vandaag: Philadelphia Premium Outlet Shopping Mall. Suus had op internet gezien dat hier een Converse outlet zat en wilde graag All Stars kopen. In een half uurtje zouden we wel klaar zijn. Dat liep anders…Ze hadden namelijk ook babyzaken. En laten wij toevallig net into de babykleertjes zijn. Met een stapel schattige jurkjes en pekskes voor Pitje liepen we naar buiten. Recht op de Gap outlet af. Oh oh. Nog meer, wel echt hele hele leuke stoere, kleertjes voor Pitje en een hoodie voor Suus. Uiteindelijk kwamen we zelfs nog bij de Converse outlet. Sander heeft wat schoenen gepast maar kon niet slagen. Suus wel en Pitje wederom ook. Outlet winkelen is hier echt leuk. Sowieso is dit soort kleding hier een stuk goedkoper in Amerika, zit er in deze staat geen tax op kleding en krijg je in de oultet gemiddeld ook nog korting van 30 tot 50%. Best de moeite!

Omdat we veel meer tijd hadden doorgebracht dan gepland, besloten we een andere shopping Mall en de Hersheys chocolade fabriek te schrappen. Wel wilden we heel graag nog naar het plaatsje Intercourse. Hier wonen de Pennsylvania Dutch, oftewel the Amish. Ze worden hier Dutch genoemd, maar dat is een verkeerde vertaling van Deutch. Hun voorouders kwamen uit Duitstalig gebied in Europa. Deze mensen leven nog op ouderwetse manier zonder elektriciteit en bewegen zich voort met paard en een zwarte koets. Daarnaast zien ze er een beetje gek uit, mannen met lange baarden en vrouwen in soepjurken met een wit kapje op hun hoofd. Eenmaal in Intercourse aangekomen, zagen we een paar Amishen lopen en koetsen rijden. Toch een beetje gek. Het dorpje zelf was net Volendam, vooral super toeristisch en geen Amish te zien. Wel gewone Amerikanen die Amish producten verkochten. We hadden het snel gezien en besloten verder te gaan. Het was wel erg leuk om in de omgeving rond te rijden. De Amish boerderijen zijn prachtig. Groot, vaak wit en veel land. Het heeft inderdaad wel iets weg van Nederland. De mensen werken hier alleen nog echt met paard en werktuig op het land. Best bewonderenswaardig als je weet dat het ook gewoon met een tractor kan.

Vanavond overnachten we in Watkins Glen, een dorpje bij het Finger Lakes National Forest. Hiervoor moesten we nog 4 uurtjes rijden. Onderweg zien we een vervallen Amerika met veel slecht onderhouden huizen pal aan de snelweg. Aan ieder kruispunt zitten tig fastfood tenten en motels. Iedere keer vragen we ons af wie hier allemaal eten en wonen. Toch staat het overal vol met auto’s. Voor ons is het leuk, wij hebben genoeg te kijken onderweg. Totdat het donker werd. Donker is hier namelijk ook echt donker. Straatverlichting doen ze hier niet aan. En er is bijna geen kip op de weg. Wel liggen er dode wasberen en herten langs de weg. Erg zielig en we hopen dat we deze niet een keer levend voor onze auto krijgen. Doordat het zo donker is, werd het rijden ook wat lastiger maar door te zorgen dat we steeds achter een andere auto zaten en de lampjes konden volgen, ging het goed.

Rond 22.00 uur kwamen we aan bij ons motel. Iedere kamer heeft z’n eigen deur waar je direct vanuit buiten in kan. Bij de receptie zit een stoere man met tatoeages. Net als je denkt dat je in een slechte film zit, begint de man te praten met een piepstem en blijkt hij super vriendelijk te zijn. De kamer is ook prima, het is niet van het soort waar in de film constant mensen vermoord worden. Mooi, wij kunnen rustig slapen!

• 17 September 2013 - 22:34

Ineke:

Leuk, die schoenen en schoentjes. Is één paar wel genoeg voor Pitje? De schoentjes zullen al gauw te klein zijn. Ik zou maar een flinke voorraad kopen ;-)
    Groeten!!

• 17 September 2013 - 22:35

Marleen:

Wa'n skon pekskes kri jullie Pitje!
    En ik ben toch wel erg gerustgesteld door het feit dat het geen moord-scene-motel is, haha!

• 17 September 2013 - 22:39

Door:

Leuk, de dag begonnen met een verhaal en ook nog een voor t slapen, net in de USA en al volop genieten, ga zo door, wij lezen het graag

• 17 September 2013 - 22:44

Toon Steenbergen:

Dan zal ik maar eens reageren op de mannelijke helft van die twee. :-)
    Stoer hoor, om net als een halve Rocky de trappen op te rennen!

En (iemand moet z'n verstand er toch bjj houden) koop niet te veel, denk aan het max gewicht terug. :-)

Blijf genieten en schrijven, dan genieten wij een beetje mee.

Grt, Toon

• 18 September 2013 - 08:55

Shirley:

Ooh outletshoppen in de USA... Jaloers! Geniet nog even van deze vakantie met zijn 2tjes. Alhoewel misschien crossen jullie volgend jaar wel door Azië met de baby in de draagzak. Ik lees trouwens dat het een meisje wordt (dat had ik even gemist als 'Facebookvriend'). Wat ontzettend leuk! Fijne vakantie!

• 18 September 2013 - 09:14

Gonny:

Het is maar goed dat ik er niet bij ben ik had me nooit in kunnen houden met het shoppen, en het is maar goed dat je voor de grote kast gekozen hebt. Groetjes

• 18 September 2013 - 17:04

Klaas & Danielle :

Wat een mooie ervaringen weer. Ik lees hier dagelijks weer met veel plezier mee.
    Jammer dat jullie alleen het toeristische gedeelte bij de Amish hebben gezien. Vanuit een uitwisselingsprogramma tijdens mijn studie heb ik ooit een Amish diner mee mogen maken. En het zijn super lieve mensen.

Geniet nog van alle mooie momenten!
    Groetjes van Danielle