America starts here! - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Sander & Suus - WaarBenJij.nu America starts here! - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Sander & Suus - WaarBenJij.nu

America starts here!

15 September 2013 | Verenigde Staten, Philadelphia

Na een hele drukke week thuis, hebben we vrijdag thuis een auto en de laatste hotels geboekt. Erg last minute aangezien we zaterdag vertrokken. Maar heej, we hebben ineens andere prioriteiten…

Wanneer mensen vroegen of we gunstige vluchttijden hadden, was het antwoord “ja, in ons geval wel”. Sander wilde namelijk nog perse de training voor de halve marathon van zaterdagochtend doen. Nadat hij de 19 kilometer door de stromende regen had gelopen, was het dan eindelijk tijd om te gaan.

We reden naar Düsseldorf, parkeerde onze auto en namen de bus naar het vliegveld. Ruim op tijd, brachten we onze koffers naar de balie. Voor de zekerheid, gaven we aan dat Suus zwanger is en dat we een ‘fit to fly verklaring’ bij ons hadden. Na een super enthousiaste reactie, felicitatie en heel veel gelukswensen, mochten we door.

Onze eerst vlucht ging in 1,5 uur naar London. Daar hadden we nog een stopover van ongeveer 2,75 uur. Vanuit daar vertrok onze vlucht naar JFK (New York). Inmiddels waren we behoorlijk moe en gelukkig hebben we tijdens deze vlucht een uurtje of 2 kunnen slapen. Na 7 uur vliegen kwamen we aan in New York. Veel zagen we er echt niet van, we hebben namelijk meteen de huurauto opgehaald en zijn (na even zoeken, gelukkig doet onze eigen navigatie het wel gewoon braaf) naar ons hotel in Queens in de buurt van het vliegveld gereden. De buurt (het hotel overigens ook) was een beetje shabby maar goed, toch onze auto maar gewoon geparkeerd. Eenmaal op onze hotelkamer waren we doodop. Het was 00:30 lokale tijd maar voor ons gevoel dus 6:30 ’s morgens….

Toen we uiteindelijk in ons bedje van onze welverdiende slaap aan het genieten waren, klonk er om 1:30 een keihard gepiep door de kamer. We schrokken wakker maar konden het niet helemaal plaatsen. Toen gebeurde het nog een keer. Het was de telefoon! Sander nam op en aan de andere kant vertelde de meneer van de receptie dat hij nog een paspoort van Sander nodig had, hij had alleen die van Suus gezien. Gast, het is midden in de nacht! Moet je ons daar serieus voor wakker bellen?! Blijkbaar wel want hij stuurde iemand naar boven om het paspoort te halen. Sander gaf het af en we wisten eigenlijk niet precies wat er nu zou gebeuren en wanneer we het terug zouden krijgen. We waren echter zo moe en van de wap dat het ons totaal niet boeide en we gingen weer slapen. Een paar minuten later werd en weer op de deur geklopt en werd het paspoort terug gebracht. Prima, nu willen we slapen!

Onzettend jetlagged waren we om 6:30 alweer wakker. Kort nachtje dus. Om van dit nadeel een voordeel te maken, hebben we ons aangekleed en zijn gaan ontbijten. Prima geregeld incl donuts, bagels, toast en cornflakes. Uitgecheckt en wel, lopen we met de koffers naar de auto. Hij staat er nog! Sander ziet wel dat er een mistlicht ontbreekt. Hmm, was dat gisteravond ook al? We waren zo gaar dat we toen totaal niet hebben opgelet. Nou ja, maar hopen dat ze daar bij het inleveren niet moeilijk over doen.

Vanuit Queens rijden we naar the Bronx en rijden onderweg langs de skyline van Manhattan. Wow, het blijft indrukwekkend! Via New Jersey rijden we de New York area uit. We kwamen meteen in een hele andere omgeving, heel groen en ruimtelijk.

Na 2 uurtjes rijden komen we aan in Philadelphia. We rijden meteen naar the Eastern State Penitentiary. Dit gebouw uit 1829 is een voormalige gevangenis en in gebruik geweest tot 1971. Al Capone heeft hier ook een jaartje doorgebracht. Met behulp van een audio tour, lopen we hier rond. De oude cellen en griezelige gangen zijn erg indrukwekkend. We kunnen ons er alles bij voorstellen dat het hier niet echt gezellig was. Nadat we alles gezien hebben, gaan we terug naar de auto en rijden we naar ons hotel. We hebben een kamer in het Hilton Double Tree hotel voor een zacht prijsje geboekt. Superchique en een prachtige kamer. Bij het inchecken krijgen we een warm chocolate chip cookie, wat een welkom!

Om geen tijd te verliezen, gaan we meteen weer op pad. Met de Lonely Planet in onze hand, lopen we richting the Old City. Hier ligt de geschiedenis van Amerika. Letterlijk. We bezoeken Independence Hall waar op 4 juli 1776 the USA werd gesticht. We mogen een kijkje nemen in de kamer waar destijds de Declaration of Independence werd getekend. Gaaf om te zien! De gids, die het super leuk doet, stelt regelmatig een soort van kennisvragen aan het publiek. Waar in Nederland mensen niks zouden zeggen of hooguit een beetje zouden mompelen, roept iedereen hier keihard het antwoord. Zo grappig, stelletje opscheppers.

We wandelen terug naar het hotel en gaan daar in de buurt op zoek naar een gezellig plekje om te eten. We komen uit bij een Mexicaan waar het eten heerlijk is maar we merken dat we ineens erg moe zijn. Goh, heel raar… We zijn nu terug in ons hotel en doen de rest van de avond lekker rustig aan.

Een paar foto's:

Ivm bijna nergens gratis wifi (lang leve Azie), komt dit verslag met wat vertraging.

• 17 September 2013 - 07:36

Ineke:

Hoi,
    Leuk om iets van jullie te horen/lezen zo bij het ontbijt.
    veel plezier nog en een dikke kus.

• 17 September 2013 - 08:05

Gonny:

Fijn dat jullie het leuk hebben. Geniet er maar lekker van.

• 17 September 2013 - 08:29

Kristel :

Fijne vakantieee!!

• 17 September 2013 - 09:14

Klaas & Danielle :

Wat een goed begin van de dag om weer een klein beetje te mogen meegenieten van jullie avonturen. Geniet ervan!

• 17 September 2013 - 09:30

Rob:

Hi there,

Leuk om te lezen dat jullie het rondje met de klok mee gaan rijden.
    We zijn erg benieuwd naar de rest van de reis, have fun!
    Sjors en Imke zijn experts in vinden van gratis wifi, misschien hebben ze nog tips.

• 17 September 2013 - 10:35

Marjolein:

En ze zijn weer los!!!
    Heel veel genieten geblazen, het begin is gemaakt en dat is al weer super!

• 17 September 2013 - 11:53

Marleen:

Jullie raken geroutineerd in hostels hosselen, wifi vinden en mooie plaatsen bezoeken! Super!
    Geniet nog en laat de verhalen maar weer komen!

• 17 September 2013 - 12:11

Toon Steenbergen:

Hoi kids, een mooi begin. Ik zal weer printjes maken voor Bomma, zodat ook zij, zonder www, kan genieten van jullie reis.
    Take care & enjoy

• 17 September 2013 - 18:02

Marlou:

Ahhhh leuk om te lezen!!! Dat piepje ik dacht das die kleine in je buik ;) veel plezier nog!! Geniet er van !!