Paradise Part II - Reisverslag uit Ko Phi Phi Don, Thailand van Sander & Suus - WaarBenJij.nu Paradise Part II - Reisverslag uit Ko Phi Phi Don, Thailand van Sander & Suus - WaarBenJij.nu

Paradise Part II

Blijf op de hoogte en volg Sander & Suus

24 Januari 2013 | Thailand, Ko Phi Phi Don

We hebben ooit eerder in een reisverslag geschreven dat we in het paradijs waren geweest. Dat was in Australië op de Whitsunday Islands. We hadden niet gedacht ooit nog zoiets moois te zien maar vandaag is het toch gelukt.

Na een ontbijtje in een coffeebar (eindelijk weer lekkere koffie, genieten!!) stonden we netjes op tijd bij ons guesthouse te wachten om opgehaald te worden voor de tour van vandaag. Wat we vreemd vonden, was dat we dit gisteren hadden geboekt maar dat er voor ons gevoel niet was doorgegeven aan de tourorganisatie dat wij mee zouden gaan. Er was in ieder geval niet gebeld ofzo waar wij bij waren. Op een gegeven moment begon de man van ons guesthouse te roepen dat wij met iemand mee moesten. We begrepen er weinig van maar gingen bij de man staan die hij aanwees. Deze Thai, op een roze kinderfiets, begon te fietsen. We waren een beetje in de war, wisten we wel zeker dat dit de juiste was? We vroegen dus maar snel of hij van de U-rip organisatie was en dat bleek te kloppen. Snel daarna snapten we ook het systeem, hij stopt gewoon bij ieder tourbureautje en vraagt of er nog mensen mee moeten. Wat we dan alleen nog steeds niet snappen, is dat ze zo nooit op voorhand weten of een tour vol zit. Maar ja, het zal wel werken. Overigens heel grappig dat je zelfs op een eiland zonder wegen dus een pick-up krijgt, je wandelt gewoon achter een Thai op een fiets aan.

Aangekomen bij een restaurant mochten we nog ontbijten. Wij blij dat we dat al gedaan hadden want het zag er niet heel geweldig uit. Vrij snel daarna mochten we op de boot. Het was de hele ochtend erg bewolkt geweest maar begon nu op te klaren wat prachtige uitzichten opleverde. Wat een timing!

De eerste stop was bij een klein strandje waar aapjes rondliepen. Veel toeristen hadden dingen om ze te voeren, grappig om te zien. Toen een Japanner een flesje fruitdrank gaf, werd deze door het aapje netjes uit het flesje leeg gedronken.

We hebben een stukje gevaren en midden op zee werd de boot stil gelegd om te gaan snorkelen. De vissen waren prachtig en het waren er vooral heel veel, vaak zwom je tussen tientallen vissen in. Het koraal was hier alleen niet zo heel mooi, veel dood en weinig kleur. Na het snorkelen hebben we ons nog maar even opnieuw ingesmeerd. We dachten dat we al wel gewend waren aan de Thaise zon maar zo in het water gaat het toch een stuk harder. We zijn bruin met een vleugje rood, een soort bordeaux.

Na een flink stuk varen kwamen we bij Bamboo Island. Hier was het water prachtig helder blauw en het zand wit. We kregen hier lunch maar helaas geen vega, alles was met kip. Suus d’r lunch bestond dus uit een zak sushi chips, verbazingwekkend lekker. Na de lunch hebben we heerlijk wat gezwommen in het prachtige water. Het was nog steeds erg heet dus de verkoeling was erg aangenaam. Er zwommen heel veel geel/zwart gestreepte visjes die erg nieuwsgierig waren heel dichtbij kwamen, ze achtervolgde ons zelfs een beetje.

Voor het volgende eiland, Mosquito Island, mochten we weer snorkelen. Het koraal was hier wel erg mooi en ook hier zwommen weer erg veel vissen. Het was prachtig en we genoten van alles wat langs ons heen kwam zwemmen.

Na verschillende stops te hebben gemaakt op Phi Phi Don, gingen we verder naar Phi Phi Leh. Hier meerden we aan in een baai omringd door torenhoge kalkstenen rotsen. Het water was prachtig turquoise en heerlijk verkoelend. Wat is dit mooi!

De volgende stop was op een punt genaamd “shark point”. Hier mocht je snorkelen…Eerst ging iedereen een beetje vertwijfeld over de rand zitten kijken. Hmm, is dit handig? De eerste stoere man sprong toch maar het water in. Toen hij niet meteen werd opgegeten, volgde de rest ook. Wij dus ook maar. Het was hier een stuk dieper, je zwom niet meteen boven het ondiepe koraal. De vissen hier waren ook een stuk groter en allemaal weer prachtig. Ondanks dat het mooi was, bleven we toch ook wel in de verte goed opletten of er geen hongerige variant van Jaws onderweg naar ons was.

Het moment waar iedereen de hele dag naar had uitgekeken was aangebroken: Maya Bay. Hier is de film The Beach opgenomen en dit strand zie je op bijna iedere postcard of ander toeristisch plaatje van Thailand. En terecht; Wow! Wat een fantastische locatie, dit is echt bijzonder mooi. Weer helder turqoise water, wit zand, grote prachtige rotsen en mooi versierde longtailboats op een rijtje in de branding. Dit is absoluut Paradise part II voor ons.

Ondanks dat alles wat je zag pretty amazing was, was het niet echt rustig op dit strand. Tuurlijk wil iedereen dit prachtige stukje Thailand zien dus druk is het sowieso. Maar daarnaast was ook ‘The Booze Boat’(zoals je ze vindt in Lloret de Mar) net aangekomen op het strand. De dronken mannen en vrouwen zongen luid over hun Changover en vonden zichzelf erg grappig. Ach ja, ze hadden in ieder geval veel lol.

We zijn een tijdje op dit prachtige strand geweest en zijn toen weer op de boot geklommen om vanaf het water de sunset te bekijken. Omdat het weer bewolkt was, was het niet heel bijzonder mooi maar toch absoluut de moeite waard. Eenmaal bijna donker, kwamen weer aan op Koh Phi Phi Don. Onderweg naar ons guesthouse hebben we maar een tube aloë vera aftersungel gekocht. Het bordeaux van vanmiddag is namelijk niet meer echt van toepassing. We zijn nu zo rood dat we moeten uitkijken dat we bij het langslopen van een restaurant niet op de kreeftenbar gegooid worden.

Lekker gedoucht en ingesmeerd doen we heel voorzichtig onze t-shirts (au!) en gaan wat eten. Sander voelt zich echter niet zo lekker dus we gaan daarna meteen terug naar kamer en vroeg naar bed.

Dit verslag schrijven we een dag later, dat is er gisteravond niet meer van gekomen. We zitten op het bovendek van de boot naar Krabi. Het bovendek klinkt sjiek maar is het niet. We zitten met veel andere mensen op de grond met ondertussen een behoorlijk houten kont. Toch is het met het zonnetje en de wind door je haren heerlijk en moeten wij er niet aan denken om beneden op de suffe stoeltjes in de airco te gaan zitten. Wij genieten van de simpelheid!

Om jullie een beetje te laten meegenieten:

• 24 Januari 2013 - 16:37

Gonny En Dora:

We ziiten hier vlak voor ons week-end te kwijlen bij de aanblik van de mooie plaatjes (wij komen eraan)

• 24 Januari 2013 - 16:57

Ineke:

Oooo wat een heerlijk blauw zeewater, ik krijg werkelijk zin om ook te komen.
    groetjes uit een koud veldhoven

• 24 Januari 2013 - 20:16

Ankiw:

Super mooi!! Ook je voeten zijn weer goed bruin Suus, haha geen slippers en toch ook weer wel! ;-)

• 24 Januari 2013 - 20:20

Ankie:

Het vorige berichtje is vast afkomstig van een visje wat julie voorbij gezwommen is: Ankiw :-D

Hier zitten we trouwens weer klaar voor een nieuwe aflevering van WIDM!!
    De afleveringen die je gemist hebt, moet je wel inhalen hoor Sander!