Van hot naar her - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Sander & Suus - WaarBenJij.nu Van hot naar her - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Sander & Suus - WaarBenJij.nu

Van hot naar her

Blijf op de hoogte en volg Sander & Suus

14 Januari 2013 | Thailand, Kanchanaburi

Na gelukkig een goede nachtrust zijn we de dag begonnen met het opnieuw inpakken van onze backpacks. Ondanks dat we hier maar 2 nachten geslapen hebben, krijgen we het steeds weer voor elkaar om er een puinhoop van te maken.

Tijdens een lekker ontbijt in het guesthouse hebben we nog wat gesocialized met de Canadese meisjes over de fullmoonparty. We wisselen facebookgegevens uit “so we can meet up for dinner” in Chiang Mai of later. Leuke meisjes, het lijkt wel of we in een highschool film terecht zijn gekomen.

Om half 2 komt onze minivan naar Ayuthaya dus we hebben hier nog een paar uurtjes te besteden. We besluiten naar het Chungkai War Cemetery te gaan. Hier liggen onder andere veel Nederlanders begraven die in de tweede wereldoorlog zijn omgekomen tijdens het bouwen van de Death Railway. Daarna hebben we ook nog het bijbehorende museum bezocht wat best indrukwekkend was.

We zijn op tijd terug gegaan naar het guesthouse en dat was maar goed ook want de minivan was iets te vroeg. De reis verliep prima en we waren zo weer in Ayathuya. Het is superhandig, je wordt opgepikt bij je guesthouse en gedropt waar je wil. Toch missen we iets. Bij het gebruik van het lokaal vervoer heb je veel contact met de lokale bevolking of mede backpackers. Nu kom je in een gespreid bedje terecht en is er dus weinig interactie over hoe en wat.

In Ayuthaya laten we ons afzetten bij Tony’s Place. Omdat we vanavond de nachttrein naar Chiang Mai nemen, hebben we geen accommodatie nodig om te slapen. Wel hebben we 5 uur tijd om door te komen en we weten dat we hier gezellig kunnen zitten. Dus onder het genot van een drankje, vermaken wij ons prima met de wifi en alles wat er om ons heen gebeurt. We skypen met Toon en Ineke wat helaas niet zo soepel gaat qua verbinding.

Omdat we voor de treinreis willen eten, bestellen we hier allebei een vegetarische pat tai. Dit keer geniet ook Suus ervan, hij is heerlijk! Na een laatste wc-stop en ons wat opgefrist te hebben, nemen we de tuktuk naar het treinstation.

Zoals wij van onszelf gewend zijn, zijn we hier veel te vroeg. Zeker wanneer blijkt dat de trein een half uur vertraging heeft. Gelukkig gaat het allemaal vrij soepel. Op het station lopen mannetjes die, net voordat de trein komt, om je ticket vragen. Afhankelijk van de wagon waarin je verblijft, wijst hij je waar op het perron je moet gaan staan. We lopen over het spoor door naar het juiste perron.

Als de trein er is, hijsen we ons naar binnen. Dit blijft lastig met zo’n grote, zware backpack. Als eerst passeren we de wc’s…..Tja, daar zeggen we maar niet teveel over. We nemen ons direct voor de rest van de avond niks meer te drinken, dat zegt waarschijnlijk genoeg. We gaan naar onze gereserveerde bedden. Omdat we niet 1e klas reizen, hebben we geen eigen coupe maar liggen we op een lange gang met 4 bedjes tegenover elkaar. Wij hebben een bed boven (voor Sander) en eentje beneden (voor Suus). In het onderste bed naast ons ligt een Thaise dame en daarboven nog niemand, die komt misschien nog.

De airco staat hier volle bak open (koud!!) en het stinkt verschrikkelijk naar pis. Terwijl we dit verslag schrijven, zijn we 3 kwartier onderweg en je ruikt het nog. De geur went nog niet, hopelijk komt dat nog. We zijn namelijk nog wel even onderweg; 13 uur als alles volgens schema verloopt. Echter, dat is meestal niet zo, deze treinen staan erom bekend flink wat vertraging te hebben. Ach, we zien wel hoe het loopt. We hopen dat we wat kunnen slapen en een beetje uitgerust in Chiang Mai aankomen. En zo niet, it’s all part of the experience….

Fotootjes:

• 14 Januari 2013 - 09:31

Grard & Bep:

Hopelijk hebben jullie in de trein wat kunnen slapen!
    Wij kunnen ons wel een plaatje voor de geest halen over de geur en wc's in de trein.
    Wij hebben in Egypte ook 11 uur een nachtreis gemaakt.
    Dat mag de pret niet drukken hoor nog een fijne tijd daar :-)

• 14 Januari 2013 - 09:34

Mariëll:

Ow wat lekker romantisch die bedden!!hihihihi.....
    En dan ooknog zo`n heeeeeerlijk geurende w.c,ach dan komt alles goed,hahahaha.....
    Slaap lekker en geniet van jullie mooie ,indrukwekkende en leuke reis!!
    Groetjes,Mariell

• 14 Januari 2013 - 09:35

Pui:

Zo leuk om jullie verslagen te lezen. Het is alsof ik mijn reis helemaal herleef! Geniet ervan.

• 14 Januari 2013 - 12:35

Toon Steenbergen:

Hoi, in de pauze even jullie blog checken. Altijd leuk als er iets nieuws te lezen is, tijdens de lunch.
    Hoe was de nacht, goed uitgerust? Of bedwelmd door de wc-stank?
    Inderdaad een romantische reis, zo boven elkaar, en samen met anderen.
    Je zal maar een 'snurker' in je gang hebben. Ik ken er wel een die je liever niet vlak bij je hebt :-) .

Laat de verhalen maar weer komen, en foto's, veel foto's..............

• 14 Januari 2013 - 15:45

Ineke:

Hoi.
    Ik zou me helemaal thuis voelen in die pislucht. Hier op school ruiken de wc's altijd naar de p... ondanks dat ze dagelijks worden gepoetst met chloor.Ik neem aan dat in jullie trein geen poetsdames met chloor in de weer zijn, dus nog vele malen ergere stank!! Gaat je verstopte neus wel open van Suus, zonder neusspray.
    Veel plezier verder.
    Groeten.