Verrassend Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Sander & Suus - WaarBenJij.nu Verrassend Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Sander & Suus - WaarBenJij.nu

Verrassend Toronto

19 September 2013 | Canada, Toronto

Na een ontbijtje op de kamer, het ‘buffet’ skippen we maar, gaan we op weg naar Toronto. Omdat we geen navigatie van Canada hebben, hebben we van tevoren op Google Maps gekeken hoe we er moeten komen. We besluiten eerst naar ons hotel te gaan, misschien kunnen we alvast inchecken. Na ongeveer 1,5 uur zijn we in Toronto en met een paar keer verkeerd rijden, vinden het hotel. Helaas kunnen we er nog niet terecht dus gaan we eerst de stad in. Het meisje van de receptie wijst ons de weg naar het metrostation. Wederom verdwalen we een paar keer maar uiteindelijk komen we er toch. We parkeren de auto, kopen een metrodagkaart en reizen af naar downtown Toronto.

De plek waar we weer boven de grond (dus uit de metro) komen, is Financial District. We wanen ons midden in New York. Dit is wel echt gaaf! De verpauperde Amerikanen die we de afgelopen dagen bij de Wallmarts etc hebben gezien, zijn ingeruild tegen hippe Canadezen. Welkom in de grote stad, wij houden hier wel van!

Omdat we wel toe zijn aan een koffietje, lopen we de eerste beste Starbucks binnen. Hier zitten allemaal zakelijk geklede mensen met hun laptop of tablet te werken. Althans, zo lijkt het. Wanneer we op het scherm van een interessant uitziende meneer kijken, blijkt dat hij gewoon Angrybirds zit te spelen. Haha, en wij maar denken dat hij stoere advocatendingen ofzo aan het doen was.

Na ontzettend van onze heerlijke koffie genoten te hebben, gingen we op zoek naar St. Lawrence Market. Omdat we zoveel mogelijk van de stad wilden zien, besloten we zoveel mogelijk te voet te doen. Bij de markt aangekomen, hebben we gezellig langs de kraampjes gewandeld. Het valt ons hier in Toronto direct op dat je hier gezond eten kan krijgen en niet alleen fastfood zoals in de plaatsen in Amerika waar we zijn geweest. Bij een klein bakkertje met echt brood (of iig zoals wij het kennen) genieten we dan ook van de lekkerste lunch in dagen.

We wandelen weer verder, oa langs de CN tower en andere dingen die aangemerkt staan als toeristische hoogtepunten. Wij vinden dit echter allemaal niet zo boeiend en vinden het veel leuker om in de gewone straatjes rond te lopen. We komen terecht in een hip buurtje met veel jongeren. Af en toe komen we zelfs langs een terrasje en aangezien de zon inmiddels heerlijk is gaan schijnen, besluiten we daar een drankje te doen. Sowieso is het geen overbodige luxe om even te rusten. Suus merkt dat ze echt een stuk sneller moe is dus af en toe even zitten is geen straf. En waar kan dat beter dan op het terras! We vermaken ons met mensen kijken en taferelen van een bus met mensen die namens de ING gratis ijsjes uitdelen.

Omdat ons hotel in de middle of nowhere ligt, willen we niet te vroeg terug. Een biosje lijkt ons wel leuk! We wandelen nog gezellig door de stad en gaan vervolgens naar Eaton mall. Daar kijken we wat rond in de winkeltjes en vinden dankzij de wifi een bioscoop in de buurt. Naast het gezonde eten wat je hier kan krijgen, viel het ons vandaag ook al vaak op dat de hotdogkraampjes (zoals ze ook overal in New York staan) ‘veggie hotdogs’ verkopen. Dat wilde Suus natuurlijk wel proberen. Avondeten werd dus een veggie hotdog met alles erop en eraan; zuurkool, augurk, uitjes, mosterd, heerlijk!

Met de voetjes omhoog genoten we van een leuke film in de bios. Het metrostation was onder de bios dus dat was ideaal. In de metro zelf was het echter ontzettend druk. Op zich geen ramp maar Suus is van nature al vrij onhandig en nu zwanger is haar evenwicht behoorlijk veranderd waardoor ze helemaal wankel staat. Gelukkig was er een meisje zo vriendelijk om op te staan. Een hele rare ervaring, dat er iemand voor je opstaat in de metro, eigenlijk wil je dat helemaal niet. Maar uit angst om te vallen, was dit toch wel erg prettig.

Bij de auto aangekomen dachten we snel bij het hotel te zijn, we wisten echter precies hoe we moesten rijden. Uhh, niet dus. De snelweg bleek afgesloten. Oh oh, paniek! Sander was zo helder om bij een McDonalds te stoppen en met wifi een route te downloaden. Dat werkte erg goed maar helaas was zijn pokkie echt bijna leeg. Het werd een race tegen de klok; aankomen in het hotel voordat de pokkie uit zou vallen. Maar met nog 1% op de accu, hebben we het gered! Ingecheckt en lekker slapen!