Not your average morning run - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Sander & Suus - WaarBenJij.nu Not your average morning run - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Sander & Suus - WaarBenJij.nu

Not your average morning run

Blijf op de hoogte en volg Sander & Suus

27 September 2013 | Verenigde Staten, New York

Ons New Yorkse ritueeltje bij Bread and Butter en ons bankje, speelde zich ook vandaag weer af. Vandaag zag Sander er echter iets anders uit; Spijkerbroek (okay, so far is het nog normaal), hardloopshirt en hardloopschoenen. Deze dag zou namelijk beginnen met een rondje hardlopen in Central Park! We namen de subway naar het park en liepen naar The Reservoir. Midden op straat deed Sander zijn spijkerbroek uit. Gelukkig had hij zijn hardloopbroek er onder aan. Suus bleef achter met alle spullen terwijl Sander aan zijn morning run begon. Onderweg had hij mooi uitzicht op de skyline rondom het park.

Terug bij de subway bleef deze onderweg ineens stil staan ivm iemand in een trein voor ons die onwel was geworden. Dit ging nog wel even duren dus gingen we er maar uit. Sander wilde terug naar het hostel om te douchen maar omdat Suus inmiddels constant pijn heeft van het lopen, bleef ze achter op het station. Sander liep snel naar het hostel en keerde fris gedoucht terug met de subway.

We namen de subway (die inmiddels weer reed) naar Chelsea en liepen daar naar de Chelsea Market, een hippe bedoening met allemaal organic food voor veel te veel geld. We scoorde een lunch en liepen naar The High Line. Dit is een oude bovengrondse metrospoorweg die, nadat deze niet meer in gebruik was, is omgetoverd tot een park. Veel groen, mooie uitzichten en gezellig zitten.

Om wat meer te zien van de buurtjes hier, besluiten we te gaan lopen. We wandelen door Meatpacking District en daarna door Soho. Heel anders qua sfeer, gebouwen en mensen dan midtown Manhattan. We houden even pauze bij de Starbucks voordat we verder gaan naar Brooklyn. Als we hier uit de metro komen en zoekend om ons heen kijken, worden we direct weer aangesproken. Hij wist ons de weg naar het Brooklyn Bridge Park en geeft ons gaandeweg tips over een leuke wandelroute en restaurantjes. Top!

In het park aangekomen, begint het inmiddels een beetje te schemeren. We hebben nog net een mooi uitzicht op de skyline van Manhattan bij daglicht. We nestelen ons op een bankje en wachten tot het donker wordt. Wat een lichtjes en wat een uitzicht, dit is echt heel gaaf! Een prachtige manier om onze laatste avond hier door te brengen!

We nemen de subway terug naar Manhattan om te gaan eten bij de Shake Shack. Hier zijn we gisteravond toevallig voorbij gelopen en zag er erg gezellig uit. Het is een vrij simpele hamburgertent maar is midden in een park. Er staan tafeltjes en hangen lichtjes, super gezellig. Enige nadeel; deze tent is erg populair en dus staat er een meterslange rij voordat je uberhaupt kan gaan zitten. We bekijken het van de positieve kant en bedenken dat de lange rij alleen maar een goed teken is en gaan dus on line (zoals dat hier heet) staan.

Na ongeveer een half uur kunnen we bestellen en gaan zitten. Het eten is lekker maar vooral de sfeer maakt het helemaal af. We zien hier amper toeristen en zitten voornamelijk tussen lokale mensen. We genieten volop! Na het eten, lopen we terug richting subway. Zoals altijd, is het hier zelfs ’s avonds laat nog druk op straat. En zoals altijd, loopt iedereen door het rood. Ook wanneer er politie bij staat. Die vinden het blijkbaar prima want we hebben nog nooit gezien dat er iets van gezegd werd.

Terug in het hostel balen we dat onze laatste complete dag in New York (en van de vakantie in het algemeen) erop zit. Gelukkig hebben we morgen nog een paar uurtjes voordat we terug vliegen. Een ding wat we niet gaan missen is dit stapelbed. Nog een nachtje afzien!