Comedy night - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Sander & Suus - WaarBenJij.nu Comedy night - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Sander & Suus - WaarBenJij.nu

Comedy night

Blijf op de hoogte en volg Sander & Suus

26 September 2013 | Verenigde Staten, New York

Grappig om te merken dat je zo snel een gewoonte opbouwt. We halen ons ontbijt weer bij Bread and Butter en lopen automatisch naar ‘ons’ bankje. Deze ochtend hebben we een beetje haast omdat we op tijd bij het 9/11 Memorial moeten zijn. We hebben namelijk van tevoren kaartjes moeten bestellen met daarop een vaste entreetijd.

Wanneer we de metro uitkomen, staan we direct bij Ground Zero. Wat een verschil met 2009! Terwijl het toen echt nog een bouwput was, staan er nu daadwerkelijk behoorlijk wat gebouwen. De nieuwe Freedom Tower steekt overal hoog bovenuit. Dit is het nieuwe nr. 1 gebouw van het WTC en het hoogste van Noord Amerika. Toch lijkt het niet zo heel super hoog maar dat komt waarschijnlijk omdat de rest hier ook gewoon gigantisch is.

Via een uitgebreide security check, betreden we het memorial. Twee gigantische monumenten met een soort watervallen en de namen van alle omgekomen mensen. Erg indrukwekkend en mooi gemaakt. Bij sommige namen vinden we een witte roos, later lezen we dat dat betekent dat deze mensen vandaag jarig zouden zijn, een verdrietig idee.

Na het bezichtigen van het Memorial, lopen we langs de Century 21, een grote departmentstore/outlet met bekende merken. Sander z’n schoenen zijn uiteraard nog steeds stuk, zelfs weer een beetje stukker, dus we gaan op schoenenjacht. Er geschiedt een wonder, hij slaagt zelfs voor 2 paar schoenen!

Moe van dit shoppingsucces, halen we een Starbucks koffietje en gaan op een bankje zitten. Het contrast is groot, we zitten tussen zwervers en Wall Street mensen. Men is hier echter zo gewend aan dit verschil dat het moeiteloos in elkaar opgaat.

We wandelen naar Battery Park om toch nog even een glimp van het vrijheidsbeeld op te vangen. We hoeven er niet weer heen maar het is leuk om nog even gezien te hebben. Gaandeweg wordt Sander nageroepen door een donkere man; “You have cool hair, man! How do you people get it like that, is that gel?!”. Sander keek niet op of om, hij ging er van uit dat dit natuurlijk niet tegen hem bedoeld was. Grappig dat deze man onder de indruk was van Sander z’n vrij standaard Europese kapsel.

Vanavond willen we graag naar een Comedy Night dus we nemen de metro naar de club die we na wat research hebben uitgekozen. De show voor 20.00 uur is al uitverkocht dus we laten ons op guest list zetten voor de show van 22.00 uur. Omdat het nog pas 18.00 uur is, hebben we ruim tijd om iets leuks te doen. We wandelen nog wat rond en bedenken dan dat we graag nog een keer echte New York cheesecake willen eten. Omdat we nu tijd hebben en wel zin in een snack, vinden we dit een mooi moment. We zoeken op internet naar een aanrader en kiezen uiteindelijk ‘Two little Red Hens’, waar ze volgens deze website de beste cheese cake in heel New York hebben. Echt in de buurt is het echter niet maar met onze metrokaart komen wij overal en we nemen de subway 63 blokken uptown. Een flink eind reizen voor een stukje taart! We komen in een piepklein bakkerijtje met een vitrine vol heerlijke dingen en 3 tafeltjes om te zitten. We bestellen, gaan zitten en inderdaad, deze cheese cake is heerlijk! Dit was de reis absoluut waard! We verbazen ons erover hoe druk het hier is op een gewone donderdagavond (ongeveer 20.00 uur). Het is echt een komen en gaan van mensen die cupcakes en taartjes kopen. Sommige om hier op te eten maar de meeste to go. Geweldig om te zien.

We gaan terug down town en lopen nog even langs het Flatiron Building. Als het bijna tijd is voor onze Comedy show, lopen we terug naar ‘The Stand’ waar de show is. We bestellen een drankje en iets te eten en al snel begint de show. De jongen die opent, vraagt of er ook mensen zijn die niet uit New York komen. Dat zijn er niet veel, dit is namelijk geen super toeristische club. Wij steken braaf onze hand op en zijn daarmee gedoemd om de rest van de avond regelmatig aangehaald te worden als de Dutch people. De show is fantastisch, we lachen volop en de comedians spelen goed in op het publiek. Er is een groepje mooie New Yorkse jongeren die hier een birthday party vieren. Nadat ze al te laat binnen kwamen (waardoor ze uiteraard even goed op hun plaats gezet werden door de gast op het podium), waren ze vooral bezig met interessant doen en kletsen. Normaal zou dat irritant zijn maar nu was het fantastisch. Iedere comedian die op het podium stond, vond het namelijk geweldig om deze groep even goed voor gek te zetten. Sommige mensen in de groep waren zo naïef dat ze probeerde grappiger te zijn dan degene op het podium maar dat is natuurlijk het laatste wat je moet doen in zo’n situatie. Erg vermakelijk voor de rest van het publiek. Op een gegeven moment liep het echter een beetje uit de hand en werd de groep zelfs uit de club gezet. Ach, alleen maar meer aanleiding voor mooie grappen. Na 6 optredens was de show afgelopen. Wat een geweldige avond!

Bij de subway aangekomen bleek de trein up town niet te rijden en omdat we weinig zin hadden in een gigantische omweg en ook geen energie meer hadden om zoveel blocks te lopen, namen we een taxi terug naar een hostel om daar wederom doodmoe in ons bedje te kruipen.