Rooftop Pool - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Sander & Suus - WaarBenJij.nu Rooftop Pool - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Sander & Suus - WaarBenJij.nu

Rooftop Pool

Blijf op de hoogte en volg Sander & Suus

01 Februari 2013 | Thailand, Koh Tao

Na de toch wel vermoeiende dag van gisteren, vonden we het vandaag tijd om wat te relaxen. Bij aankomst in ons guesthouse, vonden we het al raar dat er geen zwembad was, we dachten dit bij het boeken wel op de foto’s gezien te hebben. Gisterenavond lazen we nog even de Lonely Planet waarin ons guesthouse getipt wordt en daarin staat iets over een verrassing op het dak. En inderdaad, er blijkt gewoon een gezellig dakterras met zwembad te zijn! Hier hebben wij onder het genot van een heerlijk ontbijtje, een boek en uitzicht op zee onze ochtend doorgebracht.

Weer helemaal opgeladen en fris gedoucht stapten we op ons scootertje om richting Lamai te rijden. Daar hadden we afgesproken met Yvette om te lunchen. We kregen steeds meer in de gaten dat het vandaag echt heel erg heet was, we branden bijna van ons scootertje af.

Dit keer zonder te verdwalen kwamen we in Lamai aan. In een van de vele restaurantjes hebben we met Yvette geluncht en gezellig gekletst. Omdat Sander ook weer naar het ziekenhuis moest, konden we niet heel lang blijven en zijn we op tijd weer naar het Thai International Hospital gereden. Het schoonmaken van de wond viel dit keer gelukkig weer mee. Wat ontsmettingsspul, een schoon verbandje en klaar is Sander.

We hadden nog wat tijd voordat we de scooter in moesten leveren. Suus had het idee in haar hoofd gehaald om een beeld te kopen voor in de tijd en deze konden we dan wel laten verschepen. Daar horen we tenslotte iedereen over. In Chiang Mai had ze een heel leuk beeld gezien maar niet gekocht. Dom natuurlijk, als ze eenmaal een idee in haar hoofd heeft dan is iets anders niet snel goed. We kwamen bij een winkel terecht die van een Australische man was. Hij liet ons wat beelden zien maar hét beeld zat er niet tussen. Hij vertelde wel dat verschepen ongeveer €500 per m3 kost. Hmm, laat dat beeld maar zitten.

Terug in Bophut waren we net op tijd om de scooter in te leveren; 10 voor 18.00 terwijl de ‘winkel’ (de beste man zit de hele dag op een stoeltje voor een leegstaand pand) om 18.00 dicht gaat. Maar nee hoor, geen scootermeneer. Gelukkig was de mevrouw van het guesthouse zo vriendelijk om even te bellen en konden wij de scooter alsnog inleveren.

We hebben nog wat door Bophut gewandeld en hebben heerlijk gegeten in een Indiaas restaurant. Daarna is Sander terug naar het guesthouse gegaan en heeft Suus nog een een relaxte massage genomen voor het slapen gaan. Helaas blijkt ze toch niet ongeschonden uit de val van gisteren zijn gekomen en denkt ze (zelfdiagnose) een rib gekneusd te hebben. De massage waarop je op je buik ligt en er hard op je rug geduwd wordt, is daardoor ineens een stuk minder leuk. Toch was het gevoel naderhand heerlijk ontspannen en vielen wij allebei lekker in slaap op onze laatste avond op Koh Samui.

Picca's:

• 02 Februari 2013 - 09:58

Toon Steenbergen:

He, Sander weer zonder baardje.......

• 02 Februari 2013 - 10:50

Marleen En Christian :

ja, dat viel mij ook meteen op!!!