Welcome to Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sander & Suus - WaarBenJij.nu Welcome to Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sander & Suus - WaarBenJij.nu

Welcome to Bangkok!

Blijf op de hoogte en volg Sander & Suus

06 Januari 2013 | Thailand, Bangkok

Daar zitten we dan in een eettentje naast ons guesthouse, te twijfelen of we de orange juice die we net bij ons ontbijt hebben gekregen moeten drinken. Er zit behoorlijk wat ijs in namelijk….En koffie, kunnen we dat eigenlijk wel gewoon drinken? Welcome to Thailand, wij moeten nog even integreren :)

Goed, laten we bij het begin beginnen. Vrijdagmiddag thuis de laatste dingetjes ingepakt en naar Brussel vertrokken. Dat ging allemaal voorspoedig totdat we compleet verdwaalden bij het zoeken van de parkeerplaats. Uiteindelijk door puur toeval toch de parkeerplaats gevonden en vanuit daar met de bus naar het vliegveld gegaan. We waren netjes op tijd (lees; veel te vroeg) dus moesten nog even wachten maar uiteindelijk zaten we dan toch echt in het vliegtuig, jeuj! We vlogen om 21.25 uur met Etihad en die hadden netjes een pakketje voor ons klaargelegd met een nachtmaskertje, tandenborstel en –pasta en zachte sokjes, wat een luxe!

De vlucht verloopt prima, we proberen iets te slapen (zonder veel succes) en na ongeveer 6 uur komen we aan in Abu Dhabi. We hebben erg veel dorst dus wilden een cola kopen. Die kostte 9. 9 wat? We bleken ons niet echt te hebben verdiept in de lokale munteenheid. Uiteindelijk blijkt dat 9 “pepernoten” ongeveer 2 euro is. Het vliegveld is verder groot, modern en druk. Er lopen oliesjeiks (denken wij) rond met hun vrouwen een paar meter erachter.

Na 3,5 uur wachten vertrekt onze volgende vlucht. Bij het instappen wordt Sander aangesproken door een meisje in een nikaab. Het was een ingewikkeld verhaal, we snapte er niks van. Uiteindelijk bleek dat ze naast “Sanders sister”, Suus dus, wilde zitten omdat zij en haar moeder nu naast vreemde mannen zaten en dat mocht niet. Dus of Sander en Suus even van plaats wilden ruilden. Ja hoor, prima. Ook deze vlucht verliep verder goed, wederom zonder veel slaap.

Daar waren we dan eindelijk, in Thailand! We waren even zenuwachtig toen het wel heel lang duurde voordat onze backpacks op de bagageband lagen maar uiteindelijk kwam “Marleen Steenbergen” in zicht (thanks voor het lenen van de flightbag Leen :)).

Bij het instappen in de taxi wil de chauffeur eerst de meter niet aanzetten maar Sander houdt voet bij stuk en de chauffeur geeft toe. In ongeveer een uurtje rijden we naar ons guesthouse Lamphu House. We zitten vlakbij Khao San Road en dat is te merken. Midden in de hectiek van een levendige straat stappen we uit en moeten nog een stuk met onze backpacks door de menigte. Via een steegje komen we bij ons guesthouse waar je via de binnentuin in een oase van rust komt. We pikken bij de receptie de treintickets op die al netjes voor ons klaar lagen en droppen onze spullen op onze kamer. We hadden ons voorgenomen om meteen naar bed maar kunnen de verleiding niet weerstaan om toch nog even een rondje te gaan maken. Wat een drukte en hectiek, alles ruikt naar eten en massageolie. Wat is het leuk, we voelen ons meteen thuis en vermaken ons prima. We drinken ons eerste Chang biertje en Sander eet zijn eerste Thaise curry. We genieten van alles wat om ons heen gebeurt. Na het eten laat Suus op straat nog even d’r voeten masseren en dan is het echt tijd om te gaan slapen. Het is ondertussen 00.30 lokale tijd maar voor ons gevoel half 7 ’s avonds waarbij we een nacht hebben overgeslagen.

Bij deze de eerste foto's:

• 06 Januari 2013 - 08:54

Janneke:

En? Wat hebben jullie nu uiteindelijk gedronken?

• 06 Januari 2013 - 09:10

Marleen:

handig he, zo'n knalrood geval met je naam (nou ja, mijn naam) erop!!

Geniet ervan daar, en wij genieten mee door jullie blog!!! Te gek!

• 06 Januari 2013 - 09:14

Marleen En Christian :

ben ik trouwens de enige die de foto's niet gevonden krijgt? heb het adres naar mn adresbalk gekopieerd, maar google vind dat dat niet bestaat..

• 06 Januari 2013 - 10:03

Grard & Bep:

Al genoten van jullie eerste verhaal. Ga ervan genieten!
    Ook ik krijg de fotos niet gevonden, google zegt idd dat het adres niet bestaat.

• 06 Januari 2013 - 10:45

Ineke:

Hoi lieverds, ik heb al genoten van jullie eerste verhaal. Ben ook benieuwd wat jullie met de jus d'orange gedaan hebben. foto's niet kunnen openen helaas. Kus.

• 06 Januari 2013 - 11:31

Gonny:

Hoe is weer? is het niet erg warm? maar alles beter als hier wij hebben weer een 50 tinten grijs dag.
    groetjes en xxxx

• 06 Januari 2013 - 12:30

Teun En Ellen:

Hey Sander en Suus!

Leuk om jullie verhaal te lezen! Als ik de stad Bangkok zie moet ik altijd gelijk denken aan de film "Hangover 2" haha, hopelijk loopt het voor jullie niet zo af ;-).

Grappig om te lezen dat alles naar eten en massage-olie ruikt, zou je niet verwachten van zo'n immens grote stad! Ook wij zijn erg benieuwd naar de foto's maar deze kunnen wij helaas ook niet bekijken... volgens mij moet je een soort van publieke link sturen (of je foto's publiek maken).

Rust maar goed uit want er zal ongetwijfeld een hoop gave dingen op jullie afkomen!

• 06 Januari 2013 - 12:30

Door:

Fijn om te lezen dat het jullie nu al bevalt, dat worden mooie verhalen.

• 06 Januari 2013 - 12:36

Michael:

Een veelbelovende start zo te lezen! Heel veel plezier in Thailand, geniet!!

Je schrijft trouwens erg leuk, verheug me al op jullie volgende verslag!

X Michael

• 06 Januari 2013 - 12:41

Mariëll:

Wat goed om te lezen dat jullie veilig zijn aangekomen!Nu maar gaan GENIETEN!!Maak er een mooie rijd van daar!!
    Groetjes,Mariëll Franken

• 06 Januari 2013 - 19:10

Shirley:

Wat leuk om te lezen! Geniet van de Thaise cultuur en gastvrijheid! Goed dat het eerste taxi-avontuur goed is gegaan. Niet onderweg bij een juwelier gedropt ;-)) veel plezier!!

• 06 Januari 2013 - 19:27

Marijke:

Hey Sander en Susanne, spannend allemaal, maar zal vast een indrukwekkende reis worden. Geniet ervan!

• 06 Januari 2013 - 19:45

Danielle:

Hoi Sander en Suus,

Dit wordt een veelbelovende reis als ik het zo mag lezen. Zelfs een verslag over de heenreis, is al ontzettend leuk om te lezen. Ik verheug me op de volgende verhalen. Geniet ervan!

Groetjes van Daniëlle