Bali: Relaxmodus aan! - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Sander & Suus - WaarBenJij.nu Bali: Relaxmodus aan! - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Sander & Suus - WaarBenJij.nu

Bali: Relaxmodus aan!

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Sander & Suus

15 September 2017 | Indonesië, Sanur

Bali, relaxmodus aan

Terwijl Sander en Lise nog heerlijk liggen te slapen, wordt Suus rond 07.30 uur wakker en gaat even buiten kijken. Wat een verrassing, er staat koffie klaar op het tafeltje op onze veranda. Wat gezellig! Nu bij daglicht is ook pas duidelijk hoe mooi het hier is. Ons huisje, met veranda dus, ligt op ongeveer 3 meter van het zwembad. Het zwembad is omringt door bloeiende bomen en planten. Ook de frangipani groeit hier volop. We kennen deze nog uit Thailand en Suus vindt ze fantastisch. Suus loopt wat rond in de homestay en wordt hoe langer hoe blijer. Wat een fantastische plek is dit! Gunakaya homestay is echt een aanrader.

Om 10.00 uur staat er ineens een klein meisje op de veranda. Lise is wakker geworden en heeft besloten om eens buiten te komen kijken. Gelukkig is ze na een goed nachtrust weer haar vrolijke zelf. Uiteraard spot ze meteen het zwembad en vraagt of we straks gaan zwemmen. Natuurlijk! Samen wandelen we naar de receptie waar we ontbijt bestellen. We kunnen uit 5 verschillende menu's kiezen, 3 westerse en 2 Aziatische. We kiezen van ieder westers ontbijt eentje.

We lopen terug naar ons huisje en verzamelen onderweg wat frangipanis die van de boom zijn gevallen. Op de veranda spelen we gezellig tot de jongen van de homestay het ontbijt komt brengen. Drie verschillende soorten ei, toast met een smiley erop geroosterd, sap en fruit. Wat een feest. Lise roept naar Sander; “Het ontbijt is klaahaar!” en ook Sander wordt helemaal blij als hij op de veranda komt.

Na het ontbijt, moeten we even op pad voor nieuwe slippers voor Suus. Deze zijn in Jogja overleden en nu heeft ze alleen nog maar gympen. En dat is echt niet lekker en veel te warm. Op zoek naar een winkel waar ze Havaianas verkopen en die vinden we gelukkig vrij snel. Onderweg zien we dat er overal op straat bakjes van bananendbladeren liggen, gevuld met bloemetjes, rijst en soms zelfs bijvoorbeeld een mentos. Deze offertjes zijn prachtig en kleurrijk en ook Lise vindt ze interessant. Bij ieder offertje stopt ze even om te kijken.

We besluiten even naar het strand te lopen en komen langs een gigantisch resort. Het is echt prachtig maar toch zijn we oprecht blij dat we in onze homestay zitten en niet op een resort. We hebben alles wat we nodig hebben, het is knus, we hebben het zwembad voor de deur en ontbijt op de veranda. Meer kunnen we ons echt niet wensen.

Terug bij de homestay trekken we meteen onze zwemkleding aan en gaan het zwembad in. Het zwembad is niet groot maar absoluut meer dan prima. We vermaken ons uitstekend en genieten ook van het mooie weer. De voorspellingen voor vandaag waren niet zo goed maar we hebben een stralend blauwe lucht en het is super warm.

Lise speelt volop in het water maar raakt ineens ontzettend in paniek. Ze zwemt naar de kant en probeert er met geweld uit te klimmen. Wat is er ineens aan de hand? Op de bodem van het zwembad zijn met zwarte tegels (de rest is blauw) twee grote zeeschildpadden afgebeeld. Die had ze ineens gezien en ze was ontzettend geschrokken. Toen ze weer gekalmeerd was ging ze vrolijk verder spelen maar toch bleef ze uit de buurt van de schildpadden.

Na een paar uurtjes in en aan het zwembad zijn we gaan douchen. Lise was amper afgedroogd en nog niet aangekleed maar ging even op bed liggen. Meteen viel ze weer in slaap. Ze had wat in te halen. Terwijl Suus het Bromo verslag schreef, deed Sander ook nog even een dutje. Na de hectische dagen op Java was dit ook wel even lekker.

Nadat iedereen weer uitgerust was en aangekleed was, gingen we op pad, op zoek naar een leuke plek om iets te eten. We liepen de mainroad af maar vonden niet echt heel veel gezellige plekjes. Dan maar eens aan het strand kijken. Ook daar was niet veel te doen dus gingen we weer terug naar de mainroad. We besloten terug te lopen richting ons guesthouse, wellicht dat er in dat buurtje iets leuks zat. Uiteindelijk kwamen we uit bij een tentje aan het strand waar we zijn gaan zitten en gezellig hebben gegeten.

Na het eten shopten we nog even een mooie 'zwierjurk' (Lise wil alleen maar zwierjurken aan) voor Lise, waarvan ze zelf de kleur mocht uitkiezen. Suus ging voor een backpackbroek. Wandelend door Sanur hebben we het over wat we van Bali vinden. Uiteraard kunnen we er nog niet veel over zeggen omdat we alleen Sanur nog maar gezien hebben. En ondanks dat we een hele leuke dag hebben gehad, missen we het backpackerssfeertje, vooral qua restaurants en barretjes. Het is ook nergens echt druk en het publiek is over het algemeen een stuk ouder dan wij zijn. We lopen terug onze homestay waar we direct weer echt heel blij worden van dit hele fijne stukje Sanur.

Foto's volgen een andere keer :)

• 15 September 2017 - 16:41

Toon Steenbergen:

Lekker, zo'n rust moment in de drukke reis.
    Geniet ervan.

• 15 September 2017 - 17:55

Ankie:

Lekker om na de drukte en weinig slaap, nu een dagje te ontspannen op een fijne plek!

• 15 September 2017 - 18:52

Marleen:

Lekker genieten!! Valt die homestay ook binnen mijn budget? ;-)