Home sweet home - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van Sander & Suus - WaarBenJij.nu Home sweet home - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van Sander & Suus - WaarBenJij.nu

Home sweet home

Blijf op de hoogte en volg Sander & Suus

03 Februari 2013 | Nederland, Veldhoven

De laatste keer inchecken deze vakantie. De laatste vlucht gaat van Abu Dhabi naar Brussel. Voor ons gevoel hebben we 2 nachten overgeslagen en zijn dus doodmoe. Sander maakt de take-off al niet meer mee en Suus valt direct daarna in slaap. We slapen een uurtje of 4 en worden wonderbaarlijk genoeg redelijk fit wakker.

Aangekomen op Brussel hebben we vrij snel onze tassen en halen we nog even een Starbucks koffie om onderweg naar huis een beetje wakker te blijven. We lopen naar buiten en damn, wat is het hier koud!! We hebben natuurlijk geen winterjas bij dus staan behoorlijk te bibberen. Gelukkig komt de bus naar de auto-parking vrij snel en zijn we binnen een paar minuten bij ons vertrouwde autootje wat braaf op ons staat te wachten.

In iets meer dan een uurtje rijden we naar huis; home sweet home! Thuiskomen voelt lekker en vooral met dit warme welkom; alles staat vol met bloemen, lieve kaartjes en tekeningen van onze lieve familie en vrienden.

Ondanks dat thuiskomen fijn is, hadden we natuurlijk nog lang niet naar huis gewild. We hebben echt de meest fantastische tijd gehad, al onze verwachtingen zijn zelfs ruim overtroffen. Natuurlijk was niet alles perfect, we hebben ons ook over dingen verbaasd of ons soms zelfs aan dingen geergerd. Een overzicht:

Wat gaan we wel missen:
- Ontbijt en/of lunch met zeezicht
- De lieve Thai
- Massages! En de bijbehorende veel gehoorde kreet op straat; Masaaaaaaas!
- De olifanten
- De rommel op straat (ja echt!)
- Soms lijkt het niet zo maar uiteindelijk zorgen ze er altijd voor dat alles geregeld wordt
- Het niks hoeven
- Gezellige ontmoetingen met nieuwe mensen
- Chang
- Onderhandelen
- Het prachtige weer
- De betoverende uitzichten
- Steeds weer op een nieuwe bijzondere bestemming aankomen
- Het heerlijke verse fruit
- Pad Thai
- De gezellige marktjes
- De tuk tuks
- Mensen die in het ov langskomen en vanalles verkopen
- Iedere dag (vaak wel drie keer) uit eten
- De relaxte sfeer
- De grappige Engelse spelfouten overal
- De magische blauw/groene zee
- De goedkope maar overheerlijke fruitshakes en lassies
- Overal free wifi
- De goedkope prijzen
- Broad beans
- Frangipani en andere prachtige bloemen
- Onszelf hoe we hier zijn; relaxt en met een lekker bruin kleurtje

Wat gaan we niet missen
- Steeds weer de backpacks uit- en inpakken
- De keiharde bedden
- De vaak viezige wc’s, zeker als je met een emmer moet doorspoelen
- Insecten en bijbehorende stinkende Deet
- Te kort ergens zijn en teveel onderweg zijn
- Het constante insmeren en soms toch verbranden door de zon
- De Medical Clinic
- Dat er nergens prullenbakken zijn
- Leuren met onze spullen
- Douchen: Koud, weinig water en niet hoger dan 1,50 meter
- Onze constante verwondingen
- Dat we nooit ons eten tegelijk kregen

We willen jullie bedanken voor het meelezen en meeleven en de leuke reacties. Het zit er nu voor ons toch echt echt echt op dus we kunnen niet meer zeggen dan: Tot de volgende reis!

De laatste fototjes:

• 03 Februari 2013 - 21:24

Marleen En Christian :

welkom thuis!!

• 03 Februari 2013 - 21:30

Toon Steenbergen:

Fijn dat jullie hebben genoten van deze reis. Bedankt voor alle verhalen, wij hebben op die manier mee kunnen genieten. En bovenal, fijn dat jullie gezond terug zijn (behalve dan wat schaafwonden en zo)

• 04 Februari 2013 - 07:13

Maikel En Ankie :

Welcome back :-)
    En of jullie een gave vakantie hebben gehad!
    Wij gaan het lezen van jullie avonturen dan ook echt missen...
    Wel zijn we vooral ook heel blij dat julie weer gezellig in Veldhoven zijn!
    Want ondanks dat de weken voorbij zijn gevlogen, is het toch vreemd dat je elkaar zo lang niet ziet.
    Dat zijn we natuurlijk ook helemaal niet gewend, dus snel wat afspreken is gewenst :-D
    Alhoewel ik weet niet of onze ogen dat lekkere bruine kleurtje aan kunnen zien.....hihi!
    See you soon!

• 04 Februari 2013 - 16:35

Mariëll:

Hè jammer....
    Jammer ten 1e omdat jullie vakantie erop zit,maar ook omdat ik dan al die mooie,leuke,grappige en gezellig vehalen moet missen....
    Ook al heb ik maar weinig gereageerd,ik heb alle verhalen gelezen en alle foto`s bekeken!!
    Welkom thuis en succes met aclamatiseren!!
    Groetjes,Mariëll Franken